Klient v prvých rokoch splácal v podstate len poplatky a jeho peniaze sa nikde nezhodnocovali. Výška poplatkov bola v niektorých prípadoch aj deväť percent, pričom sa počítala z celkovej sumy, ktorú mal klient zaplatiť počas celého trvania zmluvy.                                            

Keďže poplatok sa platil vopred a zmluvy sa uzatvárali aj na 30 rokov, v prvých troch rokoch väčšinou klient nič neinvestoval, ale len splácal poplatok. Väčšina peňazí z poplatku putovala na províziu za sprostredkovanie. Klienti totiž len vo výnimočných prípadoch uzatvárali tento druh poistenia priamo v pobočke finančného domu, takmer všetky zmluvy prechádzali cez finančného sprostredkovateľa.

Keď sa niekto rozhodol zrušiť zmluvu napríklad už po jednom roku, poisťovňa mu zriedka vyplatila aspoň niečo. „Ak klient ukončil zmluvu po prvom alebo druhom roku, vo väčšine poisťovní dostával nula až približne šesť percent zo zaplateného poistného. Produkty jednotlivých poisťovní sa však výrazne líšili v tom, koľko dostal klient pri zrušení zmluvy po skončení tretieho roku,“ vysvetľuje finančný analytik OVB Allfinanz Slovensko Marián Búlik.

Podmienky sa zmenili

 

Podľa jeho slov bol rozdiel niekedy v desiatkach percent. V ďalších poisťovniach musel klient prekonať aspoň štyri roky trvania poistenia, aby dostal viac než nulu. Klient si investičné poistenie predražoval aj tak, že zmluvu jednoducho zrušil predčasne. Aj pri dobre nastavenej investičnej stratégii totiž musia peniaze zarábať viac ako desať rokov, aby dostal aspoň toľko peňazí, koľko tam vložil.

 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa