Domácnosti si postupne uvedomujú, že nakupovať vianočné darčeky na poslednú chvíľu sa nevypláca. Dlhodobé údaje totiž ukazujú, že stále viac Slovákov sa tejto téme venuje už na jeseň. Motivujú ich k tomu najmä októbrové zľavy a akcie typu Black Friday, ktoré väčšina obchodníkov plánuje na koniec novembra.

Aj tento trend však čiastočne poznačila inflácia. „Už od konca augusta vnímame, že sa niektorí zákazníci rozhodli kvôli obavám z rastúcich cien nečakať a s kupovaním vianočných darčekov už začali,“ hovorí hovorkyňa e-shopu Mall.sk Pavla Hobíková.

Podľa vianočného prieskumu Heureka.sk z roku 2021 skutočne existuje skupina spotrebiteľov, 13 percent, ktorí nakupujú počas celého roka. „Vedia si tak počas roka vystriehnuť na internete najlepšie ceny a ušetriť nemalé finančné prostriedky,“ vysvetľuje Jan Mayer, výkonný riaditeľ tohto nákupného poradcu.

Kto skôr príde, lacnejšie nakúpi

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa