Za väčší obrat či viac zákazníkov obchodníci radi zaplatia. Za viac vydaných kreditných kariet a ich aktívne používanie zákazníkmi zas radi zaplatia veritelia. Najmä ak sem-tam prekročia bezúročné obdobie, alebo si draho vyberú hotovosť z bankomatu. Obe výhody pretavil HomeCredit do kreditnej karty Premia. Každý nákup, ktorý klient zaplatí kreditkou, mu „zaistí“ mikrozľavu vo výške jedného percenta. No nedostane ju hneď.
Jedno percento zo zaplatenej sumy sa „vráti späť na prémiové konto“. No použiť ho môže iba v obchode, v ktorom si kartu vybavil. Na výber má troch partnerov – obchodný dom Kika, sieť Baumax či predajcu nábytku Asko. Prémiové eurá môže využiť aj Home Credit. V prípade omeškania si nimi môže veriteľ znížiť pohľadávku.
Inšpiráciu našli tvorcovia možno v nákupnom spoločenstve Lyoness, ktoré sľubuje „peniaze späť z každého nákupu“. Z pohľadu zákazníka je to podobný systém, akurát že Lyoness karta nie je platobná, ale len evidenčná, konto nemá prémiové, ale pozičné. A rabaty od obchodníkov vypláca systém na bankový účet klienta.
Karta Premia je co-brandová neembosovaná karta s bezúročným obdobím 51 dní. Minimálne musí klient každý mesiac zaplatiť štyri percentá z vyčerpanej sumy, aspoň 12 eur. Ak počas bezúročného obdobia nestihne kartu vyplatiť, účtuje si Home Credit 2,19 percenta mesačne, teda vyše 26 percent p.a.
Vydanie karty i vedenie úverového účtu je prvý rok zdarma. V ďalších rokoch klient zaplatí 1,63 eura mesačne. No ak bude používať kartu aktívne a obrat v predchádzajúcom roku prevýši 1 200 eur, bude mať vedenie úverového účtu zdarma. Úverový limit firma nastavila na 2 300 eur. Na vyberanie z bankomatu kreditnú kartu neradno používať, stojí to jedno percento z vyberanej sumy, minimálne tri eurá.
Aby si potenciálny zákazník prišiel vybaviť kartu práve do Asko predajne, ponúka mu predajca predĺžené trojmesačné bezúročné obdobie na prvý nákup kartou. V Baumaxe a Kike dostane zákazník navyše desať eur na prémiové konto.
Foto na titulke - Flickr.com