Ako jeden z dôvodov ich úspechu vidia napríklad to, že až 80 percent spotrebiteľov pri nakupovaní tvoria ženy. Riadenie zložené z mužov aj žien tak dokáže na požiadavky klientov lepšie reagovať.

Podľa štúdie spoločnosti McKinsey firmy so zmiešaným vedením majú o viac ako polovicu vyššiu ziskovosť než tie s jednopohlavným manažmentom. Ich fond Espira je prvým v strednej Európe a druhým v Európe s podobným zameraním.

Momentálne získal financovanie od Európskeho investičného fondu, cieľový objem fondu je 30 miliónov eur. Podľa zakladateľky Andrey Ferancovej Bartoňovej sú cieľom malé české a slovenské firmy s tržbami do dvoch miliónov eur, ktoré chcú ďalej rásť.

Druhá zakladateľka Emília Mamajová hovorí, že plánujú investovať do firiem od jedného do troch miliónov eur, pretože ako si všimla pri iných private equity dealoch, z takýchto rozmerov sa malým firmám rastie najťažšie.

Zároveň im ako investorky dokážu poskytnúť poradenstvo pri tom, ako z rodinnej firmy rásť, hľadať manažérky a manažérov či sprostredkúvať obchodné kontakty.