Keď sa rozpútala banková panika v Spojených štátoch a regionálne banky začali padať, európski politici sa predbiehali vo vyjadreniach, že domáce bankové domy sú zdravé s kapitálom presahujúcim regulatórne úrovne. Keď sa k bankrotu priblížila aj európska Credit Suisse a dolu ťahala Deutsche Bank, začali viniť špekulantov z predajov akcií na krátko a médiá zo šírenia paniky.
Prešiel mesiac a situácia sa stabilizovala. Akcie vzrástli, no banky nečakal žiadny veľký boom. Ako keby investori zabudli, že európske banky sú zdravé, dobre kapitalizované a lacné. Niečo s ich hodnotou nie je v poriadku, pripomína Bloomberg.
Americká banka WestPac stratila za dva mesiace 89 percent hodnoty a musí predávať aktíva, aby zlepšila svoju likviditu. Na druhej strane je Deutsche Bank, ktorá v minulom roku dosiahla najlepší finančný výsledok od roku 2007. Akcie ktorej banky sú na tom lepšie? Odpoveď je pomerne šokujúca – americkej WestPac.
Nízke ceny akcií Deutsche Bank trápia aj samotnú banku, keďže medzi investormi nevytvárajú veľkú dôveru. „Sme nespokojní s cenou našich akcií,“ povedal generálny riaditeľ Christian Sewing na výročnom valnom zhromaždení firmy vo Frankfurte minulý týždeň a sľúbil, že „urobíme viac, aby sme presvedčili trh o našich prednostiach“.
Pohľad na finančné ukazovatele hovorí, že trhová hodnota Deutsche Bank sa voči jej účtovnej hodnote obchoduje s diskontom. Tento pomer nazývaný price/book je pre banku iba na úrovni 0,29. Pomer pre WestPac, ktorá tiež koketovala s krachom, je 0,37. WestPac je tak z pohľadu investorov atraktívnejšia.
Podobná situácia s diskontom voči účtovnej cene platí pre celý európsky bankový sektor. Stoxx Europe 600 Banks Index dosahuje pomer price/book 0,7. Číslo pod jedna znamená, že investícia je podhodnotená a investorom ponúka zľavu. V skutočnosti však o ňu veľký záujem nie je.
Vyššie úrokové sadzby zabijú ekonomický rast. Negatívny tlak pocítia reality aj štátne kasy
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?