Národná banka Slovenska (NBS) spustila robotické chatovacie okno, chatbot Groš. Táto služba je spojená s profilom na sociálnej sieti Facebook Cez aplikáciu Messanger sa klienti môžu s bankou spojiť a získať základné informácie, ktoré by mohli od NBS potrebovať.
Zatiaľ len výber z ponuky
Súčasné fungovanie chatbotu Groš neumožňuje priamo klásť otázky, zákazníci si v chatovacom okne vyberajú z vopred pripravenej ponuky. „NBS na svojej facebookovskej stránke spúšťa chatbot ktorý je naprogramovaný tak, aby dokázal odpovedať nielen na otázky, ktoré sa týkajú odkladu splátok, podmienok, a upozornení, ale poskytne aj iné užitočné informácie a rady, ktoré ľudí zaujímajú najviac,“ informuje centrálna banka.
NBS ustupuje, finanční agenti budú skladať testy na diaľku
NBS doposiaľ chatbot naplnila najmä informáciami, ktoré sa týkajú mimoriadneho odkladu splátok počas trvania pandémie . Okrem toho sa klienti cez dialógové okno môžu dozvedieť viac o výmene slovenských korún, kúpe, či výmene mincí a poškodených bankovkách. NBS spustila aj sekciu iných otázok. V nej sa zatiaľ nachádza len otázka, či NBS poskytuje úvery. V odpovedi je nasmerovanie na niektorú z komerčných bánk, keďže NBS úvery ľuďom neponúka.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?