Národná banka Slovenska (NBS) spustila robotické chatovacie okno, chatbot Groš. Táto služba je spojená s profilom na sociálnej sieti Facebook Cez aplikáciu Messanger sa klienti môžu s bankou spojiť a získať základné informácie, ktoré by mohli od NBS potrebovať.

Zatiaľ len výber z ponuky

Súčasné fungovanie chatbotu Groš neumožňuje priamo klásť otázky, zákazníci si v chatovacom okne vyberajú z vopred pripravenej ponuky. „NBS na svojej facebookovskej stránke spúšťa chatbot ktorý je naprogramovaný tak, aby dokázal odpovedať nielen na otázky, ktoré sa týkajú odkladu splátok, podmienok, a upozornení, ale poskytne aj iné užitočné informácie a rady, ktoré ľudí zaujímajú najviac,“ informuje centrálna banka.

Na snímke špeciálna svetelná projekcia na budove Národnej banky Slovenska (NBS) s nápisom #SpoluToZvládneme v súvislosti s pandémiou koronavírusu  v Bratislave 23. marca 2020. FOTO TASR - Dano Veselský
Neprehliadnite

NBS ustupuje, finanční agenti budú skladať testy na diaľku

NBS doposiaľ chatbot naplnila najmä informáciami, ktoré sa týkajú mimoriadneho odkladu splátok počas trvania pandémie . Okrem toho sa klienti cez dialógové okno môžu dozvedieť viac o výmene slovenských korún, kúpe, či výmene mincí a poškodených bankovkách. NBS spustila aj sekciu iných otázok. V nej sa zatiaľ nachádza len otázka, či NBS poskytuje úvery. V odpovedi je nasmerovanie na niektorú z komerčných bánk, keďže NBS úvery ľuďom neponúka.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa