„Podľa nášho právneho vedomia je táto zmluva vypovedaná neoprávnene, ale o tom rozhodne samozrejme súd,“ povedal R. Žember.

Podľa zákona musí mať cestovná kancelária buď poistenie proti úpadku alebo bankovú záruku. „Tieto povinnosti sme si plnili a plníme si stále niekoľko rokov, a doteraz sme nezaznamenali žiadny problém,“ konštatoval šéf kancelárie.

Doplnil, že s poisťovňou Allianz mala spoločnosť uzavreté poistenie na celý rok. „Od roku 2006 až do roku 2016, s trojročnou pauzou, sme boli u nich poistení. Naše vzťahy si myslím, že boli nadštandardné,“ povedal konateľ s tým, že aj v prípade ak cestovná kancelária meškala s platbami.

Konateľ ubezpečil, že majú prisľúbenú bankovú záruku. „Takže ak hocičo sa stane, dnes, najneskôr ďalší pracovný deň, budeme mať papier o bankovej záruke. Zároveň sme v jednaní s jednou, nechcem predbiehať, poisťovňou, ktorá nám tiež prisľúbila, že nás poistí. Takže všetko je maximálne v poriadku. My fungujeme ako firma ďalej,“ povedal zástupca cestovnej kancelárie.

Pokuta od SOI

Slovenská obchodná inšpekcia informovala na svojej webovej stránke o tom, že 29. júna tohto roka vykonala kontrolu v spoločnosti Hechter. „Počas výkonu kontroly CK Hechter Slovakia (...) predávala zájazdy na termíny uskutočnenia zájazdov po dátume 15. júna bez poistenia insolventnosti a tiež bez akejkoľvek bankovej záruky pre prípad úpadku CK.“

Ako SOI upozornila, v čase kontroly firma nepredložila žiadnu uzatvorenú poistnú zmluvu ani inú zmluvu o bankovej záruke pre prípad úpadku CK. Inšpekcia preto uložila na mieste opatrenie, ktorým firme zakázala predaj zájazdov až do nápravy.

Špecialistka externej komunikácie Allianz SP Helena Kanderková reagovala pre agentúru SITA, že poistná zmluva so spoločnosťou Hechter bola vypovedaná v súlade s platnou poistnou zmluvou a všeobecnými poistnými podmienkami.

Ako ďalej informovala, dôvodom bolo opakované neplnenie si zmluvných povinností voči poisťovni.