Skutočná zľava tovaru alebo nečestná hra so zákazníkom? Túto otázku často nevedel pri nákupoch rozlúsknuť nejeden zákazník. Často vidí cenu po „zľave“ vyššiu ako je bežná cena v inom obchode a je ťažké odhaliť skutočné zámery obchodníka. Kto však po novom, od marca budúceho roka, nakúpi v e-shope či v kamennom obchode, bude legislatívou viac chránený.

Dôvodom je vládou schválený zákon o ochrane spotrebiteľa, ktorý sa dotýka aj služieb prevádzkovateľov e-shopov. Či sa tak však skutočne stane a ako si so zámermi legislatívy poradia obchodníci, odhalí až prax.

Nové pravidlá, nové sankcie

Napríklad, po novom sa rozširujú ich informačné povinnosti voči spotrebiteľom, mení sa poskytovanie zliav či úprava doterajších reklamačných postupov. Pre obchodníkov úprava prináša tzv. mechanizmus druhej šance, teda upustenie od uloženia sankcie alebo zníženie jej výmery v prípadoch, ak dobrovoľne ukončia porušovanie právnych predpisov a uskutočnia nápravu v prospech poškodených spotrebiteľov, prezrádza pre TREND Jozef Dvorský, výkonný riaditeľ Slovenskej asociácie pre elektronický obchod (SAEC).

Do praxe sa dostanú aj nové zásady ukladania sankcií prijaté s cieľom zabrániť likvidačným pokutám – sadzby pokút budú určené percentuálnym podielom z obratu obchodníka. Nová legislatíva zásadne ovplyvňuje možnosti marketingu, napríklad pri zľavových akciách typu Black Friday.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa