Briti cez spotrebiteľské združenie Which? vyzývajú banky, aby zatváranie pobočiek prehodnocovali aj cez potreby svojich klientov, nielen s ohľadom na vlastné záujmy. Združenie podľa The Guardian chce od bánk, aby overilo zatvorenie skoro 13-tisíc bankových pobočiek, ku ktorému došlo podľa ich prepočtov v posledných tridsiatich rokoch. V krajine ich je teraz viac ako 7,5-tisíc.

Nespokojní

Podľa združenia ale banky nechali skoro pätinu populácie vzdialenú viac než tri kilometre od najbližšej pobočky a v niektorých oblastiach Škótska, ktoré bolo najťažšie postihnuté zatváraním, dokonca až päť kilometrov. Musia tak cestovať „dlhé vzdialenosti, aby sa dostali k živým finančným službám a hotovosti“.

Hoci banky presmerovali svojich klientov na pošty, tam sa im nepáči, že musia stáť v dlhých radoch, nemajú dostatok súkromia a odbornosti. Na pošte si nevedia otvárať či zatvárať účty, robiť prevody ani meniť kartu, či nebodaj posťažovať sa na svoju banku. O tom, prečo a aké majú zábrany vo využívaní internetu, či mobilu alebo prečo nepoužívajú výlučne digitálne banky, spotrebiteľské združenie nehovorilo nič.

Aj u nás sa zatvára

Zatváranie pobočiek nie je len britskou otázkou, riešia ho 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa