Repríza aj premiéra

Akciu výrazne promovali najmä e-shopy, z ktorých väčšina má aj kamenné predajne. Predajca techniky Alza akciu už organizoval aj po minulé roky, sám seba označuje za priekopníka Black Friday v tomto regióne. 

Tento ročník bol pre Alzu historicky najúspešnejší. „S výsledkom sme nadmieru spokojní. Do ponuky sme zaradili takmer 50-tisíc kusov zlacneného tovaru v celkovej hodnote viac ako jeden a pol milióna eur. V priebehu akcie sme drvivú väčšinu tovaru, na ktorý sa výhodná ponuka vzťahovala, vypredali,“ uviedol reťazec pre TREND.sk. Akcia trvala v podstate dva týždne okolo Black Friday a Cyber Monday. Najsilnejší bol čierny piatok, keď „tržby vyleteli oproti bežnému dňu v roku o 300 percent“.

Ani Datart nie je, čo sa týka Black Friday, nováčikom. Akcia v jeho sieti trvala počas celého víkendu, v kamenných predajniach aj v e-shope. „Zaznamenali sme vysoký nárast návštevníkov v kamenných predajniach, pri webe môžeme hovoriť o rekordnej návštevnosti. Počas víkendu sme vypredali prakticky celý sortiment, ktorý sme mali v ponuke Black Friday,“ pochvaľuje si Datart. 

Naopak reťazec Nay, ktorého tržby pochádzajú výraznejšie z predaja v kamenných predajniach, sa do akcie zapojil po prvýkrát. Akcia v ňom trvala iba v tento konkrétny deň, no Nay si ju tiež pochvaľuje. „Veľmi príjemne nás prekvapilo, aký veľký záujem bol o akciu medzi zákazníkmi. Predaj nám v tento deň vzrástol rádovo o desiatky percent,“ priblížil zástupca reťazca, ktorý sa po premiére akcie zúčastní aj o rok. 

Aj online obchodný dom Mall.sk si akciu vyskúšal v premiére. Hoci je Black Friday pre tunajších zákazníkov ešte nový, podľa e-shopu si na takýto typ výpredaja zvykajú a „sú už pripravení na takéto impulzívne nakupovanie“. Nárast obratu bol podľa firmy „obrovský“, návštevnosť webu sa oproti porovnateľným dňom zdvojnásobila. Aj v Mall.sk sú pripravení Black Friday zopakovať aj o rok.

Čo išlo na dračku

Nadmieru dobre sa predávali menšie, ale aj drahé položky. Napríklad v Alze museli doskladňovať Playstation 4 za výhodnú cenu či inteligentnú meteostanicu. E-shop počas Black Friday týždňa ponúkal tovary naprieč celým sortimentom, pri Cyber Monday výber zúžil na techniku.

Mall.sk, Datart aj Mall.sk tiež zaradili do výpredajových akcií sortiment naprieč zo všetkých kategórií.