Bezkontaktné karty, ktoré umožňujú rýchlejšie platenie bez potreby zadávať PIN kód či podpisovať sa na potvrdenku, sa od júna rozšírili do ďalšej banky. Do projektu Bratislavskej mestskej karty určenej pre občanov s trvalým pobytom v hlavnom meste, ktorá okrem zliav ponúka aj bezkontaktné platby do 20 eur, sa zapojila najnovšie Poštová banka.
Od januára projekt funguje v OTP Banke (zatiaľ tri tisícky kariet), UniCredit Bank (5 400) a VÚB (11 150). Od marca ponuku bezkontaktných kariet o tie bratislavské rozšírila aj Volksbank (celkovo 27-tisíc kariet umožňujúcich rýchlejšie platby). Bezkontaktnou technológiou sa od konca októbra minulého roka – mimo bratislavského projektu – môže pýšiť aj Tatra banka. Doteraz ich novým klientom vydala alebo starým záujemcom vymenila vyše 202-tisíc.
Poštová banka, rovnako ako konkurentky, ponúka bratislavskú kartu prvý rok zadarmo. Existujúci klienti Bratislavčania (podľa banky sú ich rádovo desiatky tisíc), ktorí v banke majú balík a k nemu kartu, môžu kedykoľvek požiadať aj o vydanie mestskej karty. Aj majitelia základného balíka Klasik či holého účtu, ku ktorým banka kartu v cene mesačného poplatku nevydáva, môžu získať „plastové peniaze“ s logom bratislavská karta na rok zadarmo. Samozrejme, po splnení podmienky trvalého pobytu v hlavnom meste.
Nový klient Bratislavčan sa môže rozhodnúť, či mu banka vydá len bratislavskú kartu alebo aj prípadne druhú kartu k balíku (Komfort, Maxi). Majiteľom dvoch kariet k jednému balíku sa transakcie s nimi spočítavajú. Napríklad pri balíčku Komfort tak platí, že klient môže oboma kartami v cene mesačného poplatku trikrát vyberať hotovosť z bankomatov Poštovej banky, rovnako trikrát z poštomatov, ktoré banka prevádzkuje v pobočkách Slovenskej pošty. Za každý ďalší výber platí.
Posun v bezkontaktných „hračkách“ na konci mája priniesla UniCredit Bank, ktorá predstavila platiacu nálepku. S jej sestrou – jednorazovou bezkontaktnou nálepkou v hodnote 25 alebo 50 eur pre kohokoľvek – vyrukovala priekopnícka Volksbank ešte pred Vianocami minulého roka. Na rozdiel od jednorazovky od Volksbank sa UniCredit vydala cestou trojročnej nálepky určenej len pre vlastných klientov.
O nálepku môžu požiadať majitelia účtov či balíčkov UniCredit, pričom za ňu zaplatia ročný poplatok päť eur. V míňaní ich neobmedzuje žiadny nastavený kredit, len suma prostriedkov na vlastnom konte. Nálepka sa dá nalepiť kamkoľvek. Banka ňou chce osloviť hlavne mladú klientelu.
Ilustračné foto na titulke - Miro Nôta