Pracovný portál Profesia ku koncu vlaňajška evidoval 13 956 inzerátov, v ktorých zamestnávatelia hľadali ľudí na pozície v bankovom sektore. „Oproti roku 2015 je to približne o 15 percent viac pracovných príležitostí. Treba však povedať, že v roku 2016 bolo ponúk ešte o čosi viac, a to 14 339,“ vyčíslila PR manažérka Profesie Nikola Richterová.
Záujem o pracovníkov v bankovníctve pritom potvrdzujú aj štatistiky zo začiatku tohto roka. Od 1. do 25. januára 2018 bolo na Profesii v tejto oblasti zverejnených 1 024 inzerátov. „Zamestnávatelia v tomto odvetví hľadajú najčastejšie ľudí na pracovné miesto klientsky pracovník. Táto profesia tvorí takmer tretinu všetkých pracovných ponúk v bankovníctve na portáli Profesia,“ doplnila N. Richterová.
Problémy s dostatkom vhodných kandidátov potvrdzujú aj samotné banky. „Áno, zaznamenávame nedostatok kvalifikovaných zamestnancov, situácia sa zhoršuje približne posledné dva roky,“ uviedla hovorkyňa Tatra banky Zuzana Žiaranová.
ČSOB hovorí o probléme nájsť vhodných zamestnancov najmä na obchodné pozície a pozície špecialistov. „V súvislosti s nízkou nezamestnanosťou vnímame tento trend najvýraznejšie v hlavnom meste, podobná situácia sa však ukazuje už aj v ďalších regiónoch,“ potvrdila hovorkyňa banky Anna Jamborová.
Finančné domy sa preto snažia hľadať rôzne riešenia ako nových ľudí získať. „V praxi sa nám veľmi osvedčuje napríklad program 'Odporučte svojho kolegu'. V rámci tohto referenčného programu môžu zamestnanci odporučiť externého kandidáta na voľnú pracovnú pozíciu a v prípade, ak uspeje, môžu získať odmenu až 400 eur,“ dodala A. Jamborová.
Slovenská sporiteľňa sa tiež snaží investovať do rozvoja ľudí. „Pri pozíciách, ktoré obsadzujeme najčastejšie, pracovník klientskeho centra a poradca klienta, sa snažíme zamestnávať najmä ľudí s potenciálom, ktorý v rámci úvodných, ale aj ďalších pravidelných tréningov rozvíjame,“ dodala hovorkyňa banky Marta Cesnaková.