Banky nemajú rady pasívnych klientov. Zákazník, ktorý nevyužíva často kartu, internetbanking ani úvery im veľa peňazí nezarobí. Preto sa snažia mať aktívnych klientov. Na ich zaktívnenie používajú novinky v mobil bankingu, ako sú pekne graficky spracované prehľady o účtoch či mesačných rozpočtoch. Najnovšie začali využívať na udržanie a prilákanie klientov aj gamifikáciu, čo sú rôzne formy aktivít s hernými prvkami.
Hra dokáže zákazníka zaujať, vyvolať v ňom pocit, že sa o neho banka stará. Navyše ak v hre niečo získa, je to pre neho motivujúce. Na druhej strane banka získava od klienta dôležitú interakciu, ktorú môže premeniť do svojich big dát a ďalej s nimi pracovať.
Na revolúciu si musíme počkať. Konkurenti pre banky by mali doraziť už tento rok
Chlieb a hry
Spôsobov akým chcú finančné domy zaujať a odmeniť klienta je veľa. Banka Emirates NBD zo Spojených arabských emirátov ponúka klientom vyšší úrok na sporení, ak budú denne behať. Mobilná aplikácia Nestlings, pomáhá používateľom sporiť si pomocou virtuálnych figúriek. Jedna z vymyslených figuriek vám odloží peniaze na sporiaci účet každý piatok, iná keď je spln mesiaca.
Poľská mBank v internetbankingu povzbudzuje človeka, aby si vyskúšal všetky jeho funkcie. Za ich zvládnutie dostáva výherné poháre.
Niektoré investičné firmy zase využívajú gamifikáciu na finančné vzdelávanie. Poskytnú potenciálnym klientom napríklad demo investičného účtu, kde sa môžu zahrať na reálnych investorov.
„Podstatou gamifikácie sú malé výzvy, nepredvídateľnosť, určitý nedostatok, koncept vlastníctva a úspechu,“ vysvetľuje Karel Kotoun, manažer v oblasti finančních služieb Accenture.
V praxi ide najmä o zbieranie bodov, odmeňovanie klientov za vzorné splácanie, sporenie či za dostatočný zostatok na účte. Niektoré banky odmeňujú klientov aj za
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?