Nový väčší závod si má v okolí Bratislavy rozbehnúť výrobca výživového doplnku na posilnenie imunity z hlivy ustricovej Imunoglukan, ktorého Hartenberg kúpil pred vyše rokom. „Potvrdzuje sa to, čo sme očakávali, že Imunoglukan môže so svojím inovatívnym produktom výrazne rásť. Nové kontrakty z rôznych častí sveta nám pribúdajú, a tak si musíme pre Imunoglukan nájsť novú väčšiu fabriku,“ hovorí J. Janov s tým, že nový závod inovatívnej firmy bude stáť niekoľko miliónov eur.
Imunoglukan nebude podľa neho stavať úplne novú budovu fabriky, ale kúpi a technologicky dobuduje už existujúcu halu. Po jej rozbehu sa zdvihne aj celkový počet zamestnancov Imunoglukanu z vyše pol stovky na celú stovku.
Pred vstupom Hartenbergu sa Imunoglukan predával vo väčšom rozsahu len na slovenskom a českom trhu. Do ďalšej vyše desiatky európskych krajín smerovali len menšie objemy. Tento rok už ale firma podľa J. Janova začala vyvážať už aj do Vietnamu, podpísala veľký kontrakt na dodávky pre francúzsky farmaceutický koncern Pierre Fabre a rokuje už aj o vývozoch do Kanady, Turecka či Juhoafrickej republiky. „Očakávame, že v priebehu troch rokov sa tržby Imunoglukanu zdvihnú z vlaňajších päť na minimálne 12 miliónov eur,“ hovorí J. Janov.
Imunoglukan dokáže pritom rásť aj vďaka neprerušenému inovačnému ťahu zakladateľa firmy Jána Gabriža, ktorý zostal menším spoluvlastníkom podniku a naďalej vedie aj jeho vývojárov. Firma najnovšie pod jeho vedením testuje potenciálny účinok krémovej formy prípravku na ekzémy či popáleniny. V hre je aj enterálna výživa pre ľudí s problémami trávenia.
J. Gabriž pôvodne vyštudoval právo, no vždy ho zaujímala aj medicína. S Imunoglukanom uspel aj vďaka tomu, že zvolil náročnú cestu vedeckého dokazovania jeho účinnosti cez klinické štúdie. Noví investori v tom iba pokračujú.
Do Imunoglukanu Hartenberg vstúpil aj napriek tomu, že pôvodne si fond dával za cieľ kupovať iba výrazne väčšie biznisy. Urobil tak preto, že A. Babiš i J. Janov od začiatku verili vo veľmi dynamický rast firmy.
Okrem Imunoglukanu ma fond aj ďalšie dva väčšie biznisy. V Česku i na Slovensku Hartenberg kúpil viaceré kliniky asistovanej reprodukcie. Začiatkom leta kúpil aj veľkého poľského výrobcu zdravej výživy Good Food s dvoma závodmi v Skorzewu a Plewisku neďaleko Poznane. Ročné tržby tohto výrobcu ryžových a kukuričných chlebíkov i crackerov presahujú 20 miliónov eur. Už tento rok zainvestuje do zdvojnásobenia svojej výroby štyri milióny eur.
Zo 400 miliónov eur, ktoré A. Babiš vložil do Hartenbergu, je teraz preinvestovaná zhruba polovica. „Po preinvestovaní polovice našich možností sa teraz zameriavame hlavne na stabilizáciu a rozvoj prvých troch rozbehnutých biznisov. No rokujeme aj o zopár ďalších veľkých dealov. Určite v krátkej dobe chceme ešte získať štvrtý dôležitý biznis,“ dodáva J. Janov.