Gigant v oblasti elektronického obchodu oznámil výsledky hospodárenia za druhý štvrťrok a napriek vplyvom rekordnej inflácii na ich biznis a čistej strate vo výške dvoch miliárd dolárov boli výsledky prekvapivo lepšie, než sa očakávalo.
Od začiatku roka sa akcie spoločnosti prepadli o 32 percent najmä kvôli sérii neuspokojivých predošlých štvrťročných výsledkov. Koncom apríla Amazon vykázal stratu 3,84 miliárd dolárov, a nielenže výsledky zaostali za prognózami Wall Streetu, ale akcie v ten deň klesli o 14 percent, čo bol najväčší jednodňový pokles za posledných 16 rokov.
Spoločnosť Amazon odpísala druhý štvrťrok kvartálnu stratu vo výške 3,9 miliardy dolárov zo svojej otvorenej investície do spoločnosti Rivian po tom, ako sa akcie výrobcu elektromobilov v druhom štvrťroku prepadli až o 49 percent. Celková strata Amazonu z tejto investície tak v tomto roku dosiahla už 11,5 miliardy dolárov, ktorú firma postupne odpisuje. Stávka na výrobcu elektromobilov Amazonu zatiaľ absolútne nevychádza. Od vstupu na burzu v jeseni minulého roka sa akcie Rivianu prepadli o 80 percent.
Uspokojivý výhľad tržieb
Celkové tržby Amazonu sa v druhom štvrťroku zvýšili o sedem percent na 121,2 miliardy dolárov v porovnaní so 113,1 miliardy dolárov v rovnakom období roku 2021. Spoločnosť predpovedá tržby za nasledujúci štvrťrok v rozmedzí 116 až 121 miliárd dolárov, čo bola pre investorov uspokojivá odpoveď na hroziace ekonomické spomaľovanie naprieč ekonomikou.
„Napriek pretrvávajúcim inflačným tlakom v oblasti nákladov na pohonné hmoty, energie a dopravu dosahujeme pokrok v oblasti našich lepšie kontrolovateľných nákladov, najmä v oblasti zvyšovania produktivity našej siete na predaj tovaru,“ uviedol v správe o výsledkoch spoločnosti Andy Jassy, generálny riaditeľ Amazonu.
Analytici boli k výsledkom hospodárenie opatrní, keďže pre Amazon je to riskantné obdobie, lebo spoločnosť čelí celému radu prekážok – od narušenia dodávateľského reťazca a prepúšťania zamestnancov, cez zvyšovanie miezd, vysokú infláciu, až po vyššie náklady na palivá a vplyv následkov vojny na Ukrajine na ich biznis.
A. Jassy dodal: „Naše tržby sa zrýchľujú aj vďaka tomu, že pokračujeme v zlepšovaní služby členského predplatného Prime, investujeme do vyššej rýchlosti prepravy a pridávame jedinečné výhody, ako je napríklad doručovanie z donáškovej služby jedla Grubhub na rok zadarmo.“
Príjmy z členského predplatného Prime, kde majú zákazníci výhodnejšie ceny a lepšie služby oproti bežnému zákazníkovi Amazomu, medziročne rástli o 13 percent napriek odvážnemu a riskantnému kroku, keď firma zvýšila cenu členského predplatného zo 119 na 139 dolárov ročne. Za všetko hovorí údaj, že sedem z desiatich amerických domácností má túto službu predplatenú.
Amazonu sa rokmi podarilo dostať na piedestál najväčších firiem, stal sa „strojom na peniaze." Avšak tento status si nevydobyl online predajom, ale niečím úplne iným.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?