(Správa bola spresnená 10. 11. 2009)

Prešpekulovanú kreditnú kartu pripravili klientom Consumer Finance Holding (CFH) a Allianz – Slovenská poisťovňa. Jednotky na svojich trhoch spojili sily, aby povzbudili každá svoj biznis.

Autokarta Allianz má presvedčiť klientov poisťovne s povinným zmluvným poistením (PZP), aby koncom roka nehľadali lacnejšiu alternatívu u konkurencie. Niektoré bonusy zbierané po celý rok totiž dostanú iba vtedy, ak si PZP obnovia. A lídrovi na pôžičkovom trhu zas pribudne ďalšia co-brandová karta, ktorá by mu mohla pritiahnuť veľký počet nových zákazníkov. Bonusové podmienky by ich zas mali presvedčiť, aby kartu používali čo najčastejšie.

Karta ponúka niekoľko bonusov podmienených jej používaním u obchodníkov. Tankovanie a nákup na čerpacích staniciach na Slovensku zlacnie použitím karty o tri percentá. Klient zaplatí celý účet, zodpovedajúcu sumu mu firma vráti jedenkrát za mesiac. No najviac 50 eur za rok. V priemere by tak na benzínkach nemal minúť viac ako 140 eur mesačne.

Platenie v iných obchodoch je spojené s jednopercentným zvýhodnením. No iba relatívne. Klient ho reálne získa až vtedy, keď si poistku obnoví. Bežnými nákupmi si motorista znižuje budúcu cenu poistného.

Kreditky nedostanú poistenci Alliazu automaticky. Žiadateľ musí vyplniť tlačivo a poslať ho do Popradu. Aby ju predsa len nezaložil do zásuvky, má za prvé použitie karty nárok na „uvítací bonus“ sedem eur. To mu približne vykryje ročné náklady na správu kartového účtu. Iný poplatok za vydanie či aktiváciu karty majiteľ neplatí.

Kreditná karta má nastavené 45-dňové bezúročné obdobie a úrokovú sadzbu bezmála 23 percent, čo je mierne nad priemerom trhu.

Hoci mnohí klienti platobné karty najradšej strkajú do bankomatu, s kreditnou kartou sa to nevypláca. Výber s Autokartou stojí tri eurá. Banky si za túto hotovostnú transakciu pýtajú aspoň dvojnásobok.

Foto - Flickr.com