Nedodržanie kvality alebo rozsahu poskytnutých služieb je nedodržaním záväzkov zo strany cestovnej kancelárie, ku ktorým sa zaviazala v uzatvorenej zmluve. V takom prípade má objednávateľ zájazdu nárok na náhradu za neposkytnuté služby alebo za nižšiu kvalitu, a to priamo od cestovnej kancelárie. Cestovná kancelária totiž zodpovedá objednávateľovi zájazdu za porušenie záväzkov vyplývajúcich z uzatvorenej zmluvy bez ohľadu na to, či tieto záväzky má splniť cestovná kancelária sama alebo iní dodávatelia služieb, teda napríklad hotel alebo letecká spoločnosť.

Objednávateľ je oprávnený uplatniť si právo na odstránenie chybne poskytnutej služby bezodkladne, a to u dodávateľa služby (pracovník hotela) alebo u povereného zástupcu cestovnej kancelárie. Objednávateľ zájazdu môže napríklad požadovať výmenu hotelovej izby. O uplatnení tohto práva je potrebné urobiť písomný záznam v spolupráci so zástupcom cestovnej kancelárie. Na tento účel je cestovná kancelária povinná písomne poveriť zástupcu, na ktorého sa môže objednávateľ počas celého zájazdu obrátiť so žiadosťou o pomoc a ktorý je oprávnený prijímať a vybavovať reklamácie.

V prípade, že reklamácia na mieste nebude úspešná a ani po tomto kroku nedôjde k náprave, po návrate z dovolenky je nutné adresovať cestovnej kancelárii písomnú reklamáciu. Ak totiž nesplní cestovná kancelária povinnosti vyplývajúce zo zmluvy alebo zo zákona riadne, a to ani napriek oznámeniu objednávateľa a jeho reklamácii na mieste, musí objednávateľ uplatniť svoje právo písomne v cestovnej kancelárii, a to bezodkladne, najneskôr však do troch mesiacov od skončenia zájazdu, inak jeho právo zaniká.

Na uznanie nárokov pri chybne poskytnutej službe objednávateľ predloží písomný záznam spísaný na mieste počas dovolenky. Ak cestovná kancelária poskytla objednávateľovi služby nižšej kvality, než aké boli dohodnuté v zmluve, alebo ak niektoré z dohodnutých služieb neboli poskytnuté vôbec, je cestovná kancelária povinná vrátiť objednávateľovi rozdiel ceny medzi dohodnutými a skutočne poskytnutými službami.

Účelné je, ak objednávateľ zájazdu priamo v písomnej reklamácii uvedie sumu, o ktorú cestovnú kanceláriu žiada, a na podloženie svojich tvrdení priloží fotografie daného problému. Ak by ani také uplatnenie si práva na náhradu nebolo úspešné, ďalším možným krokom je podanie žaloby na súd.

Získajte advokátom overené vzorové dokumenty:

Naozaj sa dá spoľahnúť na vzory neznámeho pôvodu a niekoľko rokov staré? Dobré zmluvy prinášajú viac ako 160 aktuálnych vzorových dokumentov. Všetky sú overené advokátskou kanceláriou a predplatitelia TRENDU si ich môžu objednať s 10%-nou zľavou. Vybrané vzorové dokumenty sú dostupné bezplatne.

Pripravené v spolupráci s advokátskou kanceláriou Nechala & Co.

Ilustračné foto na titulke: sxc.hu/marcingreg