Akcie britskej spoločnosti Burberry, ktorá je známa najmä predajom značkových kabátov, klesli v pondelok o 16 percent.
Kvartálne tržby sa firme prepadli o 21 percenta, firma predikuje, že sa ku koncu polroka ocitne v strate. Investorov nepotešila ani správa, že spoločnosť zrušila vyplácanie dividend a nastávajúca výmena výkonného riaditeľa.
Burberry sa pripojila k rastúcemu počtu značiek luxusnej módy, ktoré varujú pred poklesom výdavkov na luxusný tovar.
Akcie švajčiarskej spoločnosti Swatch Group, výrobcu hodiniek a šperkov, sa prepadli v ten istý deň o desať percent. Tržby klesli o 14 percent a manažment ohlásil výrazný útlm dopytu po ich produktoch.
Nadčasová lekcia, ktorá Buffeta a Bezosa priviedla k bohatstvu. Stačila odpoveď na jednu otázku
Nemecká módna spoločnosť Hugo Boss znížila svoj celoročný výhľad predaja. Vedenie firmy včera vyjadrilo obavy ohľadom súčasných trendov spotrebiteľských výdavkov. Spoločnosť uviedla, že pretrvávajúce makroekonomické a geopolitické problémy tlmia spotrebiteľské výdavky. Akcie Hugo Boss klesli o deväť percent.
Jedným z kľúčových problémov, ktorým čelí trh s luxusným tovarom, je pretrvávajúci pokles v Číne, ako aj v celej Ázii, kde sa spotrebiteľské návyky vysokých výdavkov po pandémii vyčerpali.
Luxusný gigant LVMH, ktorý ohlási hospodárske výsledky budúci týždeň, bude kľúčom buď k zmierneniu rastúcich obáv trhu o zdravie tohto odvetvia, alebo k ich rozšíreniu. V predchádzajúcom štvrťroku vykázal francúzsky luxusný konglomerát, dom značiek Dior a Louis Vuitton, nižšie tržby, než sa očakávalo, s odvolaním sa na to, že nároční spotrebitelia sú pod tlakom.
Ak tieto spoločnosti dokážu reagovať na meniace sa spotrebiteľské správanie a preferencie na trhu s luxusným tovarom, ich akcie sa môžu odraziť od súčasných nízkych hodnôt.