Z akcie roka fiasko: Predal lístky za vyše 700 eur, zákazníci nič nedostali

Motivační spíkri Marshall Goldsmith a Nigel Cumberland po vystúpení v Dubaji v roku 2015 Zdroj: Wikimedia

Vystúpenie amerického kouča a motivačného rečníka Marshalla Goldsmitha s názvom „Líder budúcnosti“ v Bratislave nebude. TRENDu to potvrdil organizátor podujatia Michal Kováč (33) z Lučenca.

„Seminár s pánom Goldsmithom nebude. V spoločnosti Worington nadobudla obchodný podiel súkromná spoločnosť a ako sa rozhodnú pokračovať po vyhodnotení situácie na trhu so seminármi, bude už ich obchodná stratégia. Ja už v spoločnosti nepracujem,“ uviedol M. Kováč.

Lístky na podujatie stáli od 790 do 1 490 eur, na otázky koľko kusov bolo predaných a či ľudia dostanú peniaze späť M. Kováč opakovane neodpovedal. Jeho bývalá firma Worington dlží peniaze obchodným partnerom, ktorí na usporiadaní akcie spolupracovali.

„Doposiaľ nemáme uhradené niektoré faktúry a od istého času už pán Kováč ani nekomunikuje,“ hovorí vlastníčka PR agentúry Kharisma Kristína Čambalová.

Náhradný termín

M. Goldsmith je svetovo uznávaným koučom a autorom motivačnej literatúry, ktorej sa predalo vyše dva milióny kusov v tridsiatich jazykoch. V osobnostnom rozvoji pomáhal šéfom spoločností Motorola, Thompson Reuters a ďalších vyše sto nadnárodných korporácií. V Bratislave mal vystúpiť začiatkom decembra minulého roka, v aule Ekonomickej univerzity v Bratislave, ktorá má kapacitu 650 miest. Pár dní pred akciou ju však organizátori presunuli na začiatok júna tohto roka. Dôvodom mali byť „osobné problémy“ na strane amerického spíkra.

„Všetky zakúpené vstupenky zostávajú v platnosti aj na nový termín podujatia. Pokiaľ by majiteľom vstupeniek tento termín nevyhovoval, riadne zakúpené vstupenky sú prenosné aj na iné osoby,“ uviedla firma Worington v oznámení o preložení podujatia. V máji spoločnosť zrušila aj júnový termín, už bez uvedenia náhrady.

Z akcie roka fiasko: Predal lístky za vyše 700 eur, zákazníci nič nedostali

Logo spoločnosti Worington Zdroj: Twitter

Firma už nefunguje

„Ak by ste chceli od organizátorov vymáhať peniaze, pozrite si ich stránku, to množstvo informácií o spoločnosti vám napovie, že pátranie po vašich peniazoch nebude jednoduché,“ uviedol na svojom blogu jeden zo záujemcov o seminár Lukáš Bakoš, ktorý na prípad upozornil na sociálnej sieti LinkedIn. Na stránke spoločnosti Worington je dnes uvedená len jedna fotografia z hôr a jej nová adresa a meno. Michal Kováč totiž v máji vystúpil z firmy a jej vlastníctvo previedol na akciovú spoločnosť Eurydika so sídlom v českom Moste. Tá firmu Worington následne premenovala na Pontevedra quality.

„Vrátenie peňazí je možné žiadať aj od spoločnosti Pontevedra. V prípade jej konkurzu sa budú pohľadávky veriteľov plniť z majetku spoločnosti, ak nejaký má,“ hovorí advokát Martin Babčaník.

Novým konateľom spoločnosti je 22-ročný Vojtěch Jech, ktorý figuruje v desiatkach ďalších slovenských a českých spoločností, pričom mnohé z nich sú v konkurze, čo naznačuje, že ide o bieleho koňa. S V. Jechom sa TRENDU nepodarilo spojiť. Telefónne čísla nemá zverejnené a na otázky poslané cez sociálnu sieť neodpovedal. „Viem o firmách, ktoré zvažujú trestné oznámenia,“ povedal Lukáš Bakoš z Maxman Consultants.

Z akcie roka fiasko: Predal lístky za vyše 700 eur, zákazníci nič nedostali

Slovenská webstránka spoločnosti Worington už obsahuje len informáciu o jej premenovaní a novej adrese. Zdroj: Internet

Nepodarilo sa

„Akékoľvek podnikanie je rizikové, krachujú aj štáty, firmy a rôzne projekty a ľuďom aj s najlepšími úmyslami pre spoločnosť sa nemusia vždy podariť veci podľa toho, ako si želajú,“ odkázal TRENDu cez esemesku Michal Kováč. Z neúspechu podujatia nepriamo obvinil medzinárodné spoločnosti a ich zahraničných vlastníkov, ktoré podľa neho „nie sú ochotné investovať pár stoviek až tisícok eur do svojich ľudí či manažmentu, aby sa inšpirovali a vzdelávali od najlepších svetových lídrov“.

Skutočným dôvodom však bude skôr premrštená cena, ktorú organizátori žiadali za lístok (790 až 1 490 eur). Ceny lístkov na vystúpenia motivačných spíkrov sa na Slovensku pohybujú na úrovni sto eur. Hoci Marshall Goldsmith patrí medzi najväčšie hviezdy tohto biznisu, v USA je možné nájsť workshop s ním za rovnakú cenu, na Srí Lanke vlani prednášal pre biznismenov za cenu od 325 eur za lístok.

Michal Kováč v spolupráci s Andrejom Prázdnovským už v minulosti priniesli na Slovensko svetové mená v oblasti rozvoja ľudských zdrojov a motivačných seminárov – v roku 2010 vystúpil v Bratislave spoluautor bestselleru Slepačia polievka pre dušu Jack Canfield a tiež odborník na time-management Brian Tracy. No lístky sa vtedy predávali za oveľa nižšie ceny – od 130 do 500 eur.

Z akcie roka fiasko: Predal lístky za vyše 700 eur, zákazníci nič nedostali

Uznávaný motivačný spíker Jack Canfield vystúpil v Bratislave v júni 2010 s prednáškou Tajomstvo úspechu. Zdroj: Maňo Štrauch

Goldsmith v strate

Samotný M. Goldsmith nepovažuje konanie zo strany M. Kováča za podvod, no tvrdí, že ďalej už s organizátormi bratislavského vystúpenia spolupracovať nebude.

„Dvakrát nesplnili podmienky uvedené v zmluve, nezaplatili mi dohodnutý honorár a vzhľadom na moje pracovné vyťaženie a počet ponúk, ktoré mám na podobné vystúpenia, je pre mňa ďalšia spolupráca len stratou času,“ povedal TRENDu americký kouč.

M. Goldsmith tvrdí, že od organizátorov získal platbu vo výške 10-tisíc dolárov, no napriek tomu je v strate, pretože na Slovensko poslal knihy a propagačné materiály v hodnote 17-tisíc dolárov. Za seminár o schopnostiach a vlastnostiach, ktoré potrebujú manažéri a lídri budúcnosti vraj požadoval svoju štandardnú taxu 50-tisíc dolárov.

Poznámka: Časopis TREND bol mediálnym partnerom projektu