Štát sa pod vedením rezortu hospodárstva rozhodol rodinným firmám na Slovensku pomôcť pri generačnej výmene. Podľa účastníkov TREND Barometra sú síce rodinné podniky pre ekonomiku dôležité, ale štát by mal namiesto špeciálnej podpory radšej zlepšovať celkové podnikateľské prostredie pre malé a stredné firmy.

Reprezentatívny prieskum Slovak Business Agency (SBA), ktorý agentúra uskutočnila na prelome rokov na vzorke viac ako 360 rodinných podnikov na Slovensku, vykreslil pomerne presný obraz rodinného podnikania, ako aj to, čo tieto firmy trápi. Tu je päť najzaujímavejších grafov vyplývajúcich z tohto prieskumu.

Aj keď podľa očakávania väčšina rodinných firiem na Slovensku patrí do kategórie mikropodnikov, zaujímavý je výrazný pomer malých a stredných podnikov. To podľa SBA znamená, že rodinné podniky dokázali vyrásť na významné spoločnosti v rámci svojich regiónov. Prieskum sa navyše nezameriaval na veľké rodinné spoločnosti, ktoré by mohli ukázať ešte významnejší vplyv tohto typu podnikania na ekonomiku.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa