Na vjazdoch do miest vznikajú každé ráno zápchy. Ľudia sedia v autách napriek tomu, že po vlakom by sa do cieľa mohli dostať pohodlnejšie a rýchlejšie. To by však museli vlaky jazdiť v zmysluplných intervaloch a na tratiach zbytočne nespomaľovať. Mimovládni analytici upozorňujú, že riešenia pre železnice existujú a nie vždy musia byť finančne náročné.
Predražený a nedokončený. Čo sa dá povedať o novom webe železníc
Bratislava zvládne viac
Do Bratislavy denne smerujú desaťtisíce ľudí, väčšina cezpoľných návštevníkov sa však každé ráno stretne na vjazdoch v dopravnej zápche. Kým dlhodobou ambíciou ministerstva dopravy je v prvom rade rozširovať diaľnice, rýchlejším a lacnejším spôsobom ako dochádzanie do hlavného mesta uľahčiť, by bolo zamerať sa na existujúce železničné trate.
„Železničnú dopravu treba predovšetkým rozvíjať tam, kde má potenciál obslúžiť najväčšie prúdy cestujúcich, čo v okolí hlavného mesta určite platí,“ pripomína analytik inštitútu INEKO Ján Kovalčík.
Motivovať cestujúcich viac využívať vlaky by mohlo zavedenie hustejších intervalov spojov v časoch dopravnej špičky. Trate z Kútov, z Trnavy, či z Galanty totiž patria k najvyťaženejším na Slovensku. Všetky tri patria medzi vhodných adeptov na zavedenie pätnásť minútového intervalu vlakov s autobusovými prípojmi do okolitých obcí. Výrazné posilnenie by zvládli aj rýchliky a expresné vlaky z Bratislavy nie len do Žiliny, ale aj do Hlohovca s pokračovaním do Prievidze. V dopravnej špičke by mali podľa názoru analytikov premávať každú hodinu.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?