V utorok nemecký denník Nordwest-Zeitung priniesol informáciu, že najväčšia domáca automobilka dočasne znižuje produkciu elektrických vozidiel. V závode v nemeckom Emdene, ktorý má byť výkladnou skriňou budúcej elektromobility, sa zníži počet vyrábaných vozidiel ID.4 a ID.7.
Viac o dôvodoch prezradil člen pracovnej rady firmy, ktorý povedal, že dopyt po týchto vozidlách je o 30 percent nižší oproti plánom. Akcie spoločnosti reagovali na vyhlásenie menším poklesom, ktorý počas stredy čiastočne vymazali.
Dôvodom zníženého dopytu má byť postupné rušenie či znižovanie dotácií na elektrovozidlá (EV). Práve tie spolu s cenovými vojnami výrobcov stáli za silným dopytom po nich v minulom roku. Americká banka Morgan Stanley očakáva ďalšie spomalenie európskeho dopytu po EV pri znižovaní dotácií.
Napríklad v Nemecku sa minuloročné dotácie na úrovni 9-tisíc eur pre vozidlá s cenou do 40-tisíc znížili v tomto roku o štvrtinu a v budúcom roku sa znížia o polovicu. Navyše, platia už iba pre súkromné vozidlá. Dotácie pre autá s cenou do 65-tisíc eur poklesli v tomto roku z 7 500 na 4 500 eur a v budúcom roku už nebudú žiadne. Podobné zníženia dotácii sa týkajú aj ostatných západných krajín.
Či ide o problém nemeckej automobilky alebo problém celotrhový, naznačil minister hospodárstva Dolného Saska Olaf Lies, ktorý povedal: „Registrácie elektrických vozidiel sú naďalej vysoké, ale znepokojuje nás súčasný pokles dopytu - nielen vo Volkswagene, ale u všetkých ostatných výrobcov“.
Najväčšia nemecká automobilka to cíti najviac, keďže na európskom kontinente sa v minulom roku stala najpredávanejšou značkou, keď s predajmi 231-tisíc v segmente EV predbehla aj Teslu a získala trhový podiel 25 percent.
Napriek tomu, že ide o krátkodobé zníženie produkcie, môže sa ľahko predlžiť do budúcna. Závod v Emdene už realizoval naplánovanú trojtýždňovú letnú dovolenku, ale Volkswagen pridal ďalší týždeň voľna pre zamestnancov pracujúcich na výrobných linkách EV.
Okrem toho automobilka tvrdí, že prepustí približne 300 z 1 500 dočasných pracovníkov, ktorí sú v súčasnosti zamestnaní v Emdene. Pracovná rada dodáva, že výroba spaľovacieho modelu Passat ale pokračuje bez zmeny.
Paródia projekcií centrálnych bánk pokračuje. Kto má v ruke kladivo, všade vidí klince
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?