Keď začiatkom októbra palestínske hnutie Hamas zaútočilo na Izrael, cena ropy vzrástla o viac ako tri doláre v priebehu jedného dňa. Obchodníci s komoditou započítavali možnosť najhoršieho scenára – že do konfliktu sa zapojí Irán.
Nestalo sa a cena ropy pre slabú globálnu ekonomiku klesala k letným minimám. Po dvoch mesiacoch strát v pondelok opäť zaznamenáva odraz, takisto s hodnotou približne tri doláre. Stále to nie je Irán, no konflikt sa posúva bližšie k nemu – rozširuje sa ďalej na Blízky východ a začína ohrozovať aj globálnu prepravu.
Najväčšie prepravné spoločnosti sveta, MSC, Maersk, CMA-CGM a Hapag-Lloyd, pre obavy o ďalšie útoky vyhlásili, že prestávajú využívať Červené more. Lode sa tak budú do Európy a späť plaviť opäť okolo juhoafrického Mysu dobrej nádeje, čo cestu predlží zhruba o 13-tisíc kilometrov a dva týždne. To si následne vyžiada vyššie náklady na prepravu, čo opäť zvýši jej ceny.