V domácej ekonomike bude vyrábať vozidlá až päť automobilových koncernov. Súčasnej vláde sa podarilo na východ krajiny dotiahnuť automobilku Volvo. So spustením výroby nového závodu za 1,2 miliardy eur sa počíta už v roku 2026. Produkcia bude zameraná na čisto elektrické automobily a maximálna výrobná kapacita je plánovaná na 250-tisíc vozidiel za rok.
Vytvorenie niekoľko tisíc nových pracovných miest na východe krajiny je najväčším úspechom súčasnej koalície. Napriek tomu kritici zvyknú upozorňovať na príliš veľkú závislosť domácej ekonomiky od automobilového priemyslu. Lenže krajina nemá na to plnohodnotne rozbehnúť viacero druhov výroby. Hlavný problém je nedostatok kvalifikovaných ľudí. Domáce IT firmy dlhodobo tvrdia, že vedia okamžite vytvoriť desaťtisíce nových pracovných miest, len im na to chýbajú kvalifikovaní programátori.
Malá krajina má totiž obmedzené ľudské zdroje. Svetovou špičkou tak dokáže byť len v jednom odvetví a zameranie na výrobu automobilov dáva zmysel. Výroba vozidiel totiž ponúka jednoduché pracovné miesta vo výrobe káblových zväzkov aj zložité programovanie robotických strojov. Zároveň na seba viaže ďalšie priemyselné odvetvia. Napríklad výroba pneumatík dáva šancu na rozvoj chemického priemyslu. Produkcia karosárskych plechov zas pomáha oceliarskemu priemyslu. Z tohto uhla pohľadu je automobilový priemysle najlepšou voľbou pre malú a otvorenú ekonomiku.