7. Tunel Karpaty má pomôcť Bratislave
Plán výstavby tunela v rámci 12,5 kilometra dlhého úseku diaľnice D4 medzi bratislavskou Račou a Záhorskou Bystricou, je jedným z najviac diskutovaných strategických projektov, ktorý má odľahčiť tranzitnú dopravu v Bratislave tým, že ju presmeruje pod Malé Karpaty. Ministerstvo dopravy plánuje realizáciu tohto projektu, pričom jeho celkové náklady sa odhadujú na miliardu až jeden a pol miliardy eur. Hoci presná suma nebola zverejnená, takmer 12 kilometrov dlhý Tunel Karpaty je považovaný za strategický projekt vlády. S výstavbou by sa malo začať koncom roka 2029.
Kritika projektu, najmä zo strany opozície a odborníkov, spočíva v obave, že tunel neodľahčí mestskú dopravu v Bratislave, len odvedie tranzit. Navyše, financovanie je nejasné, keďže európske fondy už na takýto druh projektov nebudú k dispozícii. Minister Ráž však tieto obavy odmieta a tvrdí, že tunel je nevyhnutný pre zlepšenie dopravnej infraštruktúry a zníženie zaťaženia hlavného mesta. Ministerstvo plánuje financovanie tunela prostredníctvom PPP alebo dlhodobých pôžičiek.