Pivovarnícky trh na Slovensku má dvoch lídrov. Z pohľadu objemu tržieb je na čele rebríčka spoločnosť Plzeňský Prazdroj Slovensko, nadnárodného gigantu Asahi, pod ktorú patrí Pivovar Šariš vo Veľkom Šariši. Objemom uvareného piva však trh dlhodobo vedie hurbanovský Heineken Slovensko. Ostatné pivovary vlani tržbami neprekročili desaťmiliónovú a objemom výroby dvestotisícovú hranicu, čo ich radí do kategórie malých pivovarov.

Hurbanovský Heineken má vďaka silným domácim značkám ako Zlatý bažant, Corgoň či Kelt približne polovicu podielu na celkovej produkcii piva na Slovensku. Na druhom mieste s približne tretinou domácej produkcie je Pivovar Šariš skupiny Plzeňský Prazdroj. Tá okrem výroby najpopulárnejšieho východoslovenského piva Šariš distribuuje aj značky Smädný mních a české pivá Pilsner Urquel, Radegast, Gambrinus a Velkopopovický Kozel. Výrobnou trojkou s približne päťpercentným podielom je Pivovar Steiger vo Vyhniach.

Tri zo štyroch percent, teda zvyšného podielu na ročnej výrobe, pripadajú na Banskobystrický pivovar, známy značkou Urpiner. Pre malé pivovary je prakticky konkurovať nadnárodným koncernom cenou nemožné, snažia sa o to však pôvodnými výrobnými metódami. Pivo sa varí a zreje dlhšie a väčšina ich pív je nenepasterizovaná a nefiltrovaná. Nadväzujú tak na tradíciu lokálnych pivovarov. Dôkazom toho je aj fakt, že kým v roku 2009 bolo na trhu len sedem malých pivovarov, v roku 2018 už ich počet prekročil číslo 70 a zámerov na vybudovanie nových každý rok pribúda.

Makyta
Neprehliadnite

Rebríčky 2021: Výrobe odevov dominujú na Slovensku Američania a Dáni, tradičné značky klesajú

Radiovci varia rôzne druhy pív.
Zdroj: archív ERB

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa