Keď ruskú naftu Európa nepustí dverami, príde oknom. Vlastne už je tu.

Veľkou nádejou pre Európu je India, ktorá dramaticky navýšila importy ruskej ropy. Minulý rok boli indické rafinérie tretím najväčším exportom nafty na svete. V súčasnosti importujú viac ako 1 milión barelov ropy denne z Ruska, čo je osemnásobok objemu spred roka.

Najväčšia demokratická krajina sveta zúfalo potrebuje znížiť svoj účet za energie a ruské zľavy na ropu sa jej veľmi páčia. Zdá sa, že nastala veľká mobilizácia ruských tankerov Sovkomflot, ktoré majú kapacitu 900-tisíc barelov a zároveň aj indických tankerov, ktoré môžu pridať ďalších 500-tisíc barelov.

Ak však západné krajiny zakázali ruskú ropu a palivá, ako je to s ropnými produktmi, vyrobenými z ruskej ropy v tretích krajinách, ako je napríklad India? Zatiaľ tieto exporty nie sú ošetrené a môžu prúdiť kam chcú. Lenže je otázkou času, kedy bude musieť byť zodpovedaná zásadná otázka.

Podobne ako lietadlá, aj plavidlá majú pokročilé autopiloty, ktoré ich udržiavajú v stálom kurze, reagujú na GPS signály, sledujú podmorské prúdy a dokonca dokážu loď aj zaparkovať v prístave, ak už posádka nie je na palube. Poslať však plavidlo cez Pacifik je však oveľa zložitejšie než prenechať ho autopilotovi.
Neprehliadnite

Ruská nafta. Značka: Made in India. Morálna dilema Európy je tu