
Opravy takzvaných pomalých ciest
Ide o úseky, ktoré majú rôzne dôvody na zníženie rýchlosti vlakov, ktoré spôsobujú meškania nielen vlakov na danej trati, ale aj ostatných prípojných vlakov. Príkladom je oprava trate pri Hronskom Beňadiku, ktorá sa začala v roku 2024 a stojí okolo 38 miliónov eur. Je súčasťou širšieho plánu na odstránenie takzvaných pomalých ciest. Opravy zahŕňajú najmä výmenu koľají a železničného podložia a modernizáciu signalizácie, čím sa zvýši rýchlosť vlakov, zlepší plynulosť dopravy a zvýši kapacita trate. Očakáva sa, že projekt bude dokončený do roku 2025.
Obdobná oprava za približne 66 miliónov eur bude na východnom Slovensku medzi Nižnou Myšľou a Ruskovom a ďalej medzi Veľkým Horešom a Stredou nad Bodrogom, kde sa vymení železničný zvršok a spodok a zvýši traťová rýchlosť. To v nadväznosti na elektrifikáciu a modernizáciu medzi Humenným a Bánovcami nad Ondavou významne zlepší cestovanie po východnom Slovensku.