Hoci Slováci majú do peňaženiek čoraz hlbšie, retailový trh ide svojím tempom. Niektorí hráči ho opúšťajú, iní sa prispôsobujú, ďalší zasa prichádzajú. Minulý rok bol pre niektoré značky ťažkým obdobím.

Slovenská značka Dedoles, známa najmä ponožkami s rôznymi vzormi, nedávno ohlásila päťročný reštrukturalizačný plán a zároveň si našla nového investora. Nemecká odevná značka Orsay ukončila vlani v lete prevádzku vlastného internetového obchodu a 90 kamenných obchodov v Česku a na Slovensku prešlo do rúk českej spoločnosti Emea acquisitions. Pred pár dňami začal súd konkurzné konanie voči švajčiarskej odevnej značke pôsobiacej na Slovensku Tally Weijl Retail Slovakia.

Analytici predpokladajú, že sa treba pripraviť na viaceré ďalšie turbulencie na trhu, ktoré zamávajú životaschopnosťou mnohých firiem, aj z dôvodu vysokej inflácie, vysokých cien energií, ale aj pre slabšiu kúpyschopnosť ľudí.

Príležitosť využijú aj noví hráči

V konečnom dôsledku však situácia nemusí dopadnúť až tak zle. Skutočnosť, že trh je navonok pokojný, pretože vyčkáva, potvrdzuje pre TREND Martin Musil, prezident Asociácie slovenských inkasných agentúr (ASINS). „Vyčkáva aj z dôvodu pozitívnej skúsenosti z obdobia pandémie. Predpokladali sa viaceré čierne scenáre a nakoniec to nebolo také katastrofické pre väčšinu sektorov ekonomiky,“ hovorí M. Musil pre TREND. 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa