Doma je doma: Vysoké Tatry a široké okolie

Na snímke turisti počas výstupu na Gerlachovský štít, najvyššieho vrchu Tatier, Slovenska aj celých Karpát. Vo Vysokých Tatrách dňa 4. novembra 2021. FOTO TASR - Erika Ďurčová
Zdroj: TASR

Letná sezóna v regióne Vysokých Tatier má výrazne pomalší priebeh predaja kapacít a obsadzovania hotelov oproti minulosti. Spotrebiteľské správanie sa radikálne zmenilo, tvrdia to nielen hotelieri, ale i podnikatelia v službách cestovného ruchu celkovo, objasňuje pre TREND Lucia Blašková, výkonná riaditeľka Regiónu Vysoké Tatry.

„Pretrváva trend last minute nákupov a rozhodovania a to sa netýka iba Slovákov, ale aj zahraničných hostí. Takže nárast rezervácií očakávame možno až v priebehu júna,“ spresňuje L. Blašková s tým, že je potešiteľné, keď sa viac ako polovica  Slovákov chystá dovolenkovať doma.

Dôvodom je podľa nej hlavne aktuálna ekonomická situácia, keďže cestovanie do cudziny je citeľne drahšie. „Pri porovnaní domáca dovolenka vychádza výhodne pri nákupe s predstihom,“ dopĺňa L. Blašková. Ľudia však musia rátať s tým, že môžu pocítiť zvyšovanie cien v rôznych typoch ubytovacích či iných služieb.

Keďže sa od 15. júna otvárajú znovu turistické chodníky, hory samy osebe sú najväčšou „atrakciou“, ktorú vyhľadávajú domáci aj zahraniční turisti.

Na prvom mieste výkonná riaditeľka Regiónu Vysoké Tatry odporúča turistiku a prírodu, ale aj rôzne voľnočasové aktivity – akvaparky, interaktívne galérie a herne, múzeá, históriu, ale napríklad i kultúrne leto priamo v Poprade aj vo Vysokých Tatrách. „Na trate sa vrátia historické električky, podujatia s témou Tatry ako liek, budujú sa nové cyklotrasy,“ hovorí L. Blašková.