Státisíce až milióny ľudí s nimi denne trávia čas a spoločne virtuálne zdieľajú svoje životy.
Influenceri, ktorí v súčasnosti zásadne formujú podobu novodobej reklamy, marketingu a PR, sa majú vo Francúzsku riadiť novými pravidlami. Nová legislatíva má dôslednejšie ošetriť pracovno-právne vzťahy medzi tvorcami obsahu na sociálnych sieťach a jednotlivými značkami či zadávateľmi online reklamy. Francúzski politici sa rozhodli, že pomerne častému freestylu propagovania značiek na Instagrame či Youtube dajú pevnejší legislatívny rámec.
Vo Francúzsku rozsiahlu diskusiu o budúcnosti influencera v právnom systéme krajiny spustili viaceré nedávne kontroverzné prípady propagovania niektorých produktov na sociálnych sieťach.
„Veľká polemika o právach influencerov sa vo Francúzsku odštartovala v septembri 2022 po tom, ako došlo k verejným obvineniam medzi raperom Boobom a majiteľkou najväčšej agentúry Shauna Events, ktorá zastupuje influencerov vo Francúzsku, Magali Berdahovou. Ďalšími protagonistami boli novinár Tristan Waleckx a účastníčka televíznej reality šou Milla Jasmine,“ popisuje pre TREND advokátka Natália Sklenaříková, ktorá pôsobí v Paríži.
Potvrdzuje, že veľký záujem na sprísnení pravidiel má aj minister hospodárstva Bruno Le Maire. Podľa neho komunita, ktorá sleduje influencerov musí vedieť, že tí sú za propagovanie produktu platení.
Zmeny majú nastať najmä v ochrane spotrebiteľa pri propagovaní kryptomien, plastickej chirurgie, droppshippingu (preposielania objednávok), športových stávok či alkoholu. Novela má riešiť aj výšku trestov pre tých, ktorí pravidlá nebudú rešpektovať.
Pod jednou strechou
Začiatkom tohto roka na aktuálnu situáciu zareagovali najväčšie marketingové agentúry, ktoré zastupujú známych influencerov v krajine.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?