Generácia Z postupne obsadzuje pracovný trh. V roku 2030 by mala byť najpočetnejšou skupinou na trhu práce s 34-percentným podielom. Bude to zaujímavé. Podľa odhadov McCrindle Research by mali počas života pracovať na 18 miestach a žiť v 15 domoch.

Spoznajme rozdiely

Baby boomers (1948 – 1963)

Ikonické auto Ford Mustang a ikonická hračka frisbie. Hudbu počúvali na kazetovom magnetofóne. Ich štýl vedenia druhých ľudí charakterizuje pojem riadenie. Poradiť si dajú od expertov.

Generácia X (1964 – 1979)

Ikonická hračka je rubikova kocka a hudbu počúvali cez walkman. Ako lídri koordinujú svoj tím. Poradiť si dajú od praktických ľudí.

Generácia Y (1980 – 1996)

Ikonická hračka je BMX bicykel a hudbu počúvajú cez iPod. Ako šéfovia majú svoj štýl – vedenie. Radia sa zásadne s rovesníkmi.

Generácia Z (1997 – 2010)

Ikonická hračka je skladacia kolobežka a hudbu počúvajú cez spotify. V práci ako lídri „splnomocňujú“ svoj tím. Odpoveď na otázky hľadajú na rôznych fórach.

Zdroj: McCrindle research

Pracovné príbehy zoomerov

Anička Bošanská skončila minulý rok strednú školu ako učiteľka materskej školy. Zamestnala sa a práca ju bavila. V priebehu roka však prišlo rozčarovanie. „Práca s deťmi je naozaj to, čo som chcela robiť, ale cítila som, že ma využívajú. Moja šéfka nebrala do úvahy lepšie nápady a počas prázdnin si chcela vlastne iba vybrať voľno a ja som mala pracovať. Tak som dala výpoveď,“ vysvetľuje, prečo po roku skončila.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa