Pre novoschválenú európsku smernicu o vykazovaní informácií o udržateľnosti (CSRD), ktorú schválili koncom novembra, čaká tisíce firiem v najbližších rokoch nová povinnosť. Budú musieť zverejňovať svoje aspekty udržateľnosti: environmentálne, sociálne a ľudské práva a správne faktory. Developerská spoločnosť Corwin nečaká na povinnosť zhora a už dnes transparentne vykazuje dáta.

V rozhovore pre TREND hovorí generálny riaditeľ spoločnosti Corwin Marián Hlavačka aj o tom, aké to budú mať niektoré firmy finančne náročné, no aj o tom, že sa v konečnom dôsledku budú musieť spoliehať samy na seba a svoj vlastný tím.

Na rozdiel od mnohých iných firiem tá vaša už informácie o udržateľnosti dobrovoľne vykazuje. Kedy ste pristúpili k tomuto kroku?

Spoločnosť Corwin sa už viac ako desať rokov profiluje ako zelený developer. Udržateľnosť teda nie je pre nás povinnosť, ale filozofia. Špeciálne sa problematike ESG (prepojenie spoločensky a sociálne zodpovedného investovania a investičných stratégií, pozn. TRENDU) venujeme posledné dva roky, kedy sme založili interný tím, pozreli sa na dáta a konsolidovali sme ich. Pre potreby vykazovania udržateľnosti ide totiž o iný typ dát v porovnaní s tými, ktoré sa používajú napríklad pre banky či regulátorov.

Nová smernica prináša nové povinnosti pre európske, aj slovenské firmy.
Neprehliadnite

Tisíce firiem čaká nová povinnosť. Mali by tomu prispôsobiť rozpočet, zohnať ľudí. Dáta chýbajú

Viesť firmu v duchu ekológie je jedna vec, no transparentne vykazovať dáta je vec druhá. Je za tým teda aj iný dôvod?

Vďaka konsolidácii dát lepšie rozumieme dosahom našich aktivít a vieme si dávať merateľné ciele do budúcna. Takže ide o prirodzený posun, ktorým sme navyše chceli dať istý príklad aj ostatným hráčom na trhu. Zároveň sa zverejňovaním informácií snažíme predchádzať greenwashingu (klamlivej zelenej reklame firiem, pozn. TRENDU).

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa