Pre novoschválenú európsku smernicu o vykazovaní informácií o udržateľnosti (CSRD), ktorú schválili koncom novembra, čaká tisíce firiem v najbližších rokoch nová povinnosť. Budú musieť zverejňovať svoje aspekty udržateľnosti: environmentálne, sociálne a ľudské práva a správne faktory. Developerská spoločnosť Corwin nečaká na povinnosť zhora a už dnes transparentne vykazuje dáta.
V rozhovore pre TREND hovorí generálny riaditeľ spoločnosti Corwin Marián Hlavačka aj o tom, aké to budú mať niektoré firmy finančne náročné, no aj o tom, že sa v konečnom dôsledku budú musieť spoliehať samy na seba a svoj vlastný tím.
Na rozdiel od mnohých iných firiem tá vaša už informácie o udržateľnosti dobrovoľne vykazuje. Kedy ste pristúpili k tomuto kroku?
Spoločnosť Corwin sa už viac ako desať rokov profiluje ako zelený developer. Udržateľnosť teda nie je pre nás povinnosť, ale filozofia. Špeciálne sa problematike ESG (prepojenie spoločensky a sociálne zodpovedného investovania a investičných stratégií, pozn. TRENDU) venujeme posledné dva roky, kedy sme založili interný tím, pozreli sa na dáta a konsolidovali sme ich. Pre potreby vykazovania udržateľnosti ide totiž o iný typ dát v porovnaní s tými, ktoré sa používajú napríklad pre banky či regulátorov.

Tisíce firiem čaká nová povinnosť. Mali by tomu prispôsobiť rozpočet, zohnať ľudí. Dáta chýbajú
Viesť firmu v duchu ekológie je jedna vec, no transparentne vykazovať dáta je vec druhá. Je za tým teda aj iný dôvod?
Vďaka konsolidácii dát lepšie rozumieme dosahom našich aktivít a vieme si dávať merateľné ciele do budúcna. Takže ide o prirodzený posun, ktorým sme navyše chceli dať istý príklad aj ostatným hráčom na trhu. Zároveň sa zverejňovaním informácií snažíme predchádzať greenwashingu (klamlivej zelenej reklame firiem, pozn. TRENDU).
Čítajte ďalej s predplatným TRENDU
Odomknite článok cez SMS za 3 € týždenne s automatickou obnovou.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?