Nákladná doprava je považovaná za predstihový indikátor vývoja ekonomiky. Aktuálne dáta naznačujú, že preprava tovaru začína pozvoľne ožívať. Údaje spoločnosti DKV Euro Service, ktorá patrí k popredným poskytovateľom palivových kariet naznačujú, že po mesiaci kontinuálneho prepadu objemu natankovaných pohonných látok a následnej stagnácii, sa kamióny na čerpacie stanice vracajú opäť o čosi častejšie.
MF SR pripraví pre autodopravcov návrh na zníženie cestnej dane
„Objem tankovania českých a slovenských dopravcov v Európe začal viditeľne klesať v druhej polovici marca, a to až na 66 percent objemu v porovnaní so začiatkom mesiaca,“ priblížil riaditeľ českej a slovenskej pobočky DKV Euro Service Lukáš Ondráček. „Krivka sa začala dvíhať v prvom májovom týždni a od tej doby pozorujeme pozvoľný rast na súčasných 75 percent. Podobný trend vidíme aj v prípade mýta," dodáva.
Situácia na Slovensku je pritom v porovnaní so západnými susedmi výrazne dramatickejšia. Objem tankovania u tunajších predajcov pohonných látok poklesol v dôsledku koronakrízy až na 57 percent v porovnaní s obdobím pred ňou. V posledných dňoch zaznamenali nárast približne o päť percentuálnych bodov. Pre porovnanie v susednom Česku bolo dnom 73 percent pôvodného objemu a doterajší nárast je približne na úroveň 85 percent predkrízového stavu.
Tankovať doma sa neoplatí
Dôvodom väčšieho nárastu objemu natankovaných pohonných látok v Česku a ďalšom zahraničí môže byť aj fakt, že nafta na tunajších čerpacích staniciach nepatrí k najlacnejším. Medzinárodným dopravcom sa tak stále viac oplatí nádrž dopĺňať po ceste za zákazkou.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?