Ak si kúpite čokoládovú tyčinku v centre Bratislavy, môže vás stáť rovné euro. Rovnaký produkt je však v menej rozvinutých regiónoch lacnejší, niekedy aj o niekoľko desiatok centov. Dôvodom sú rozdiely v nákladoch obchodníkov a kúpyschopnosť obyvateľstva.

Ceny nemusia byť rovnaké vo všetkých regiónoch. „V tých s nižšou kúpyschopnosťou môžu byť ceny vybraných tovarov nižšie ako v regiónoch s vyššou kúpyschopnosťou obyvateľstva,“ hovorí Martin Krajčovič, predseda Slovenskej aliancie moderného obchodu. Ceny sa dokonca môžu líšiť aj v rámci jedného mesta.

„Ak má obchodník veľké predajne typu hypermarket alebo supermarket a tiež malé prevádzky, tak ceny niektorých produktov v malých prevádzkach môžu byť odlišné, pretože náklady v porovnaní k obratu predajne sú vyššie,“ dodáva M. Krajčovič. Preto v centre hlavného mesta nakúpite potraviny o niečo drahšie. Dôvodom je vysoký nájom a aj väčšia koncentrácia turistov, ktorí nemajú problém zaplatiť viac.

Prekvapivá štatistika

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa