Posledné dva roky znamenali pre cestovný ruch veľmi náročné obdobie. Záujem o cestovanie v súčasnosti rastie, ľudia už nemajú taký strach ako mali pred niekoľkými mesiacmi. Dôkazom je aj veľký záujem o kúpu dovolenky vo first moment zľavách. Cestovné kancelárie sa navyše prispôsobili a k požiadavkám klienta či meniacej sa situácii vo svete sú flexibilnejšie ako kedykoľvek predtým.

„Ľudia cestovať chcú a tohtoročná letná sezóna bude veľmi dobrá. Číslami sa priblížime k roku 2019,“ avizuje Roman Berkes, prezident Slovenskej asociácie cestovných kancelárií a agentúr (SACKA).

Aká bude tohtoročná letná sezóna?

Sme optimisti. Po uplynulých dvoch rokoch, ktoré boli veľmi obmedzené, sa dá očakávať lepšia sezóna. Záujem ľudí o cestovanie evidujeme už od konca minulého roka, keď cestovné kancelárie začali ponúkať v rámci first moment akcií prvé produkty. Bolo to spôsobené aj tým, že v zlej pandemickej situácii boli vždy letné mesiace bezpečné.

Neukázalo sa hromadné šírenie ochorenia, dokonca sa nenaplnili ani obavy zo šírenia covidu-19 v rámci letovísk či rezortov. Po dvojročnom pôste už ľudia potrebujú cestovať aj zo psychohygienických a zdravotných dôvodov, nielen preto, že dlho pri mori neboli.

Môže záujem o cestovanie ovplyvniť vojna na Ukrajine?

Následkom rusko-ukrajinského konfliktu záujem nepoľavil, no poľavilo samotné zakúpenie zájazdov, respektíve podpisovanie zmlúv. Sú ľudia, ktorí plánujú cestovať, chcú vycestovať, no čakajú, ako sa vyvinie situácia. Zatiaľ to však vyzerá tak, že vojna cestovanie neovplyvní. Pomaly prichádzajú na trh už aj last minute ponuky a klienti na to reagujú pozitívne.

Ľudia si radi priplatia

Minulý rok bol z hľadiska domáceho cestovného ruchu rekordný. Ako to bude v tomto roku?

Cítime hlad a potrebu vycestovať. Už pred pandémiou sme však zaregistrovali trend, keď si Slováci dopriali počas leta viacero druhov dovoleniek. Zabezpečili si dovolenku cez cestovnú kanceláriu na kľúč, no vybrali si aj nejaký pobyt na Slovensku a potom si ešte zorganizovali s využitím nízkonákladových leteckých spoločností napríklad krátky citybreak do nejakej metropoly.

Myslím, že k tomuto sa ľudia aj teraz radi vrátia. Situácia ekonomicky ovplyvnila určitú časť ľudí, ktorí majú problém fungovať, no je tu veľká časť ľudí, ktorí ušetrili, keďže v posledných dvoch rokoch necestovali a peniaze chcú investovať práve teraz.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa