Ceny v ekonomike rastú rýchlym tempom a zákazníci začínajú vyžadovať zľavy, pretože potrebujú ušetriť. Obchodníci majú čoraz väčší problém. V čase rastúcich cien a nedostatku tovarov počas prechádzajúcich kvartálov naplnili sklady za vysoké ceny a teraz by mali dávať zľavy? V čase rastúcich miezd a ceny energií? Veď to je cesta k bankrotu. Problém treba posunúť ďalej, na dodávateľov.
Recesia ziskov je tu, týmto sektorom sa rozhodne vyhnite
Operáciu spustil najväčší maloobchodný predajca Wallmart, ktorý je známy tým, že si vie vyjednať lepšie ceny, pretože na trhu je ho ťažké obísť. Teraz ekonomika spomaľuje, sklady sú plné a zákazníkov je menej ako obvykle. Je potrebné niečo urobiť, inak to skončí veľmi zle.
Varovanie z očí do očí
Šéf Wallmartu Doug McMillon varoval dodávateľov, že nebude akceptovať rastúce ceny dodávok. Nešlo o tlačovú konferenciu, ale o osobné biznis stretnutie v hoteli priamo so spoločnosťami, od ktorých Wallmart odoberá produkty.
Najväčší hráč na trhu im oznámil, že snahy o zvyšovanie cien nebudú úspešné. Wallmart má čo robiť, aby inovatívnymi produktmi pritiahol zákazníkov a nie je možné, aby im do toho zvyšoval ceny. Dynamika na trhu sa skrátka zmenila.
Počas pandémie bolo bežné, že sklady boli prázdne a zákazníci boli ochotní platiť viac, aby získali to, čo potrebujú. Či už išlo o toaletný papier alebo nábytok. Teraz je to naopak, môžu si vyberať, kde nakúpia, všetkého je dosť. Prečo platiť viac?
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?