Slabí spotrebitelia sú ešte slabší
Je čokoláda bežný alebo diskrečný statok? Podľa aktivity amerických spotrebiteľov ide opäť o luxus. Americký ikonický výrobca čokolád Hershey v piatok výrazne znížil očakávania predajov čokolády po zvyšok roka. Reagoval tak na dramatický pokles dopytu v druhom kvartáli, a to až o 17 percent. CEO firmy Michael Buck to zhrnul slovami: „Spotrebitelia znižujú diskrečné výdavky.“
Hershey nie je jediná firma v problémoch. Pokles obratu hlásia aj giganti ako McDonald’s alebo Starbucks, ktorých ceny vzrástli viac, než si spotrebitelia môžu dovoliť. No skutočný problém dokumentoval až CEO najväčšej donáškovej siete pízz na svete, Domino's Russell Weiner.
Pre Business Insider povedal: „Náš biznis s prepravou je ako na ohni“. Reagoval na stagnáciu dodávok pízz v porovnaní s rastom objednávok. Spotrebitelia si podľa neho uvedomili, že ak si pizzu vyzdvihnú sami, nemusia platiť za dodávku a prepitné. „Toto je niečo, o čo nás pred rokmi ani nenapadlo," povedal R. Weiner.
Takýto spotrebiteľ nie je známkou silného trhu práce či silnej ekonomiky.