Železničná doprava na Slovensku má, napriek niektorým projektom, ktoré sa podarilo v uplynulých rokoch uskutočniť, stále čo doháňať. Ministerstvo dopravy SR v strategickom dokumente, ktorý určuje harmonogram prípravy a výstavby v železničnej infraštruktúre vytýčilo ciele, ktoré plánuje realizovať v najbližších desiatich rokoch.
Uznáva, že železničná doprava na Slovensku potrebuje oveľa väčšiu finančnú podporu. „Investičný dlh v oblasti železničnej infraštruktúry, teda odkladanie jej opráv, rekonštrukcií a modernizácií, počítame v miliardách eur. Tento dlh má negatívny vplyv na osobnú aj nákladnú železničnú dopravu a Slovensko trápi už desaťročia. Na vyrovnaní tohto dedičstva z minulosti pracujeme, no nie je možné vyrovnať ho za jeden rok,“ uviedol pre TREND štátny tajomník rezortu dopravy Jaroslav Kmeť.
Železnice Slovenskej republiky upozornili napríklad na dlhodobo neriešenú odloženú údržbu. „Budeme však rešpektovať rezortný Harmonogram prípravy a výstavby projektov železničnej infraštruktúry a postupovať v súlade s odporúčaniami,“ uviedla pre TREND riaditeľka odboru komunikácie a marketingu ŽSR Ria Feik Achbergerová.
Výzvy na rok 2023
Medzi najväčšie výzvy v rámci zlepšenia železničnej infraštruktúry v roku 2023 zaraďujú ŽSR elektrifikáciu trate Bánovce nad Ondavou – Humenné a modernizáciu železničnej trate Poprad – Spišská Nová Ves, úsek Poprad-Vydrník. Aktuálne sa v oboch prípadoch vyhodnocujú ponuky verejného obstarávania.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?