Arca aj premiér mlčia ohľadom investícií Pavlíny Matovičovej
Predseda vlády Igor Matovič zatiaľ reagoval na rozbiehajúcu sa kauzu investovania svojej manželky upozornením, že od roku 2006 s ňou má rozdelené bezpodielové spoluvlastníctvo manželov. Odvtedy sa vraj nestará do toho, kde má jeho manželka uložené peniaze a kam ich investuje. I.Matovič označil za bludy informácie týždenníka Plus 7 dní.
Finančná skupina Arca Capital sa ohradila voči informáciám o údajnom vyplatení investície Pavlíny Matovičovej a poprela tvrdenia o uprednostňovaní prominentných veriteľov. Či bola premiérova manželka klientkou firmy a akú sumu investovala, z dôvodu obchodného tajomstva a ochrany osobných údajov neuviedla.
Matovič opakuje Ficove bludy a jeho žena investuje rizikovo
NAKA obvinila exšéfa daňových kriminalistov
Policajti zadržali bývalého šéfa Kriminálneho úradu Finančnej správy Ľudovíta Makóa. Spája sa s ním viacero káuz. Je obvinený z násilnej trestnej činnosti aj z vydierania. K trestnej činnosti malo podľa hovorcu Ministerstva vnútra SR Michala Slivku dôjsť v rokoch 2011 až 2017.
Dve osoby sú podľa neho trestne stíhané za podporovanie zločineckej skupiny takáčovcov a činnosti v jej prospech. ,,V tejto súvislosti sú štyria z obvinených vrátane zadržaného Ľ. M. stíhaní za obmedzovanie osobnej slobody a Ľ. M. aj za vydieranie. V tejto časti vyšetrovania ide o trestnú činnosť z roku 2011,“ uviedol M. Slivka. Ľ. Makó odišiel z funkcie preto, lebo stratil dôveru ministra financií Eduarda Hegera.
NAKA obvinila exšéfa daňových kriminalistov Ľudovíta Makóa z vydierania
Orbán s Matovičom otvorili nový most cez Dunaj
Nový 600-metrový cezhraničný most cez Dunaj, ktorý uľahčí motoristom dopravu medzi mestami Komárno a Komárom, odovzdali do prevádzky za účasti predsedu vlády SR Igora Matoviča a maďarského premiéra Viktora Orbána. Na slávnostnom otvorení sa zúčastnili aj predseda Národnej rady Boris Kollár a minister dopravy a výstavby SR Andrej Doležal. Podľa V. Orbána sa Európa teraz buduje v strednej Európe. „Budujú ju Maďari, Slováci, Česi a Poliaci,“ konštatoval pri otvorení a zdôraznil, že krajiny musia aj napriek pandémii nového koronavírusu fungovať.
A. Doležal po slávnostnom prestrihnutí pásky zdôraznil, že nový most je výsledkom dlhoročnej spolupráce dvoch krajín. Most Monoštor je v poradí už desiaty most cez Dunaj na Slovensku a svojou výškou 118 metrov je najvyšším mostom na celom 2 860 kilometrov dlhom toku Dunaja. Výrazne odľahčí dopravu medzi oboma mestami a zvýši kvalitu života ich obyvateľov. Celkový rozpočet projektu bol vyše 117 miliónov eur.
Orbán s Matovičom otvorili most medzi Komárnom a Komáromom, bol pritom aj Kollár
Kollárovým poradcom sa stal Hrnko z SNS
Bývalý poslanec Národnej rady SR Anton Hrnko, ktorý sa cez víkend neúspešne uchádzal o post predsedu SNS, je novým poradcom predsedu Národnej rady SR Borisa Kollára. Kollárovi má pomôcť v oblasti histórie, ako aj národnej i národnostnej politiky.
,,Nastúpil som do jeho kancelárie ako jeho poradca,“ potvrdil A. Hrnko. Dodal, že ho do tejto funkcie oslovil samotný B. Kollár po sobotnom sneme SNS. Informáciu potvrdil aj predseda parlamentu. ,,Áno, stal sa mojím poradcom v národných a národnostných témach. Nakoľko v parlamente aktuálne národné sily nemajú svoje zastúpenie,“ uviedol. Otázne je, či A. Hrnko časom vstúpi do strany Borisa Kollára Sme rodina, nateraz sa však nechystá a ostáva riadnym členom Slovenskej národnej strany.
Hrnkovi post predsedu SNS nevyšiel. Nastúpil teda ako Kollárov poradca
Vlaky prešli cez nový tunel aj estakádu
Vo štvrtok prešli novým traťovým úsekom medzi Púchovom a Považskou Bystricou prvé vlaky. Po novom je trasa skrátená z 13,6 km na 11,6 km, čo prinieslo benefit rýchlejšieho cestovania, pri diaľkovej doprave v úseku Bratislava – Považská Bystrica z pôvodných 124 min na 120 min.
Rekonštrukcia so sebou priniesla aj nový tunel Diel, estakádu ponad Nosickú priehradu, vyššiu úroveň a komfort cestovania, pribudla nová zastávka v Nosiciach. V neposlednom rade je cesta vlakom aj bezpečnejšia K zrýchleniu na plnú konštrukčnú rýchlosť na tomto úseku príde po testoch a rýchlostných skúškach najskôr v decembri 2021.
Vlaky v uvedenom úseku sú vedené zatiaľ len po jednej traťovej koľaji, pričom idú po novej a sčasti po pôvodnej trati. Na prerobenom traťovom úseku pred Považskou Bystricou sú vlaky vedené po časti novej trate obojsmerne cez tunel Diel, estakádu ponad Nosickú priehradu a ďalšie dva nové mosty. Za ním jazdia po časti pôvodnej trate až do ukončenia výstavby tunela Milochov, ktorý by mal byť otvorený v decembri budúceho roka.