V čase, keď akciové trhy upadajú do mdlôb a všetci, vrátane bačov kdesi na Liptove, po nociach dumajú, či bola ekonomická kríza na odchode alebo len na dovolenke a o chvíľu ju máme späť, jeden blogpost na odľahčenie.
Niektorí Bratislavčania a cezpoľní si už možno všimli, že logo obchodného centra Tesco „my“ minulý týždeň dostalo žltačku. Ešte donedávna oranžový apostrof je dnes žltý. Kto neverí, nech porovná:
Tesco „my“ predtým.....
....a dnes:
Čo sa stalo? Nič výnimočné. Len si chlapíci zo spoločnosti France Télécom, pod ktorú Orange patrí, povedali, že aj keď Tesco nie je ich priamym konkurentom, parazitovať ho na svojom logu nenechajú. Britský obchodný reťazec nielen že použil v logu odtieň oranžovej farby, na ktorý má pomaranč v niektorých krajinách ochrannú známku. Ale tiež chvostík hranatého apostrofu v logu Tesco „my“ je pri pohľade z diaľky takmer neviditeľný a logo si možno ľahko pomýliť s hranatým znakom Orangu.
Zástupcovia oboch gigantov si v Londýne sadli za stôl a nad šálkou horkého čaju sa aj bez súdov dohodli, že Tesco „my“ zmení farbu.
Inak, zo strany britského reťazca nemuselo ísť pri tvorbe loga o vypočítavosť. Dizajn loga pre Tesco „my“ navrhla firma Fitch. Podľa mojich (zatiaľ neoverených) informácií človek pracujúci pre Fitch kedysi robil aj na dizajn manuáli oranžového mobilného operátora.
Foto – Aan (1), autor (2)