Minulý týždeň si môj kolega Pavol Kubík všimol kontrolórsku túru pána premiéra po stavbách, na ktorých ryžuje „údajný“ sponzor Smeru Juraj Široký (hokejový štadión, Bratislavský hrad, diaľnica nad Považskou Bystricou).

Keď už Herr Fico niekam vykročí, tak je to skutočne veľavýznamná udalosť. Slovenská televízia si svoju službu verejnosti plnila najpoctivejšie – tej troške divákov, čo pozerá Správy STV, priniesla v pohyblivých obrázkoch hneď všetky tri návštevy. Raz ako piaty, druhýkrát ako štvrtý, a tretíkrát rovno ako druhý príspevok.

Meno Juraja Širokého, samozrejme, nepadlo ani raz, namiesto toho sa divák/čka mohol/la dozvedieť, že všetko bude načas, že domácnosti v okolí stavby diaľnice dostali nové okná a že ten hrad nám ešte aj vo Viedni budú závidieť. Selanky ako v ČST, naozaj sa oplatí pozrieť.

Aby som ale tej STV nekrivdil – na štadión a na hrad sa prišli pozrieť aj ostatné televízie a Slovenský rozhlas, ktoré Ficovi urobili takú istú PR ako verejnoprávna televízia. Na Ta3 dostal premiér priestor pre siahodlhý monológ, TV Joj označila hokejový štadión za „budúcu pýchu Slovenska“. To sa ľahko zabúda na všetky ostatné škandáliky pomimo. Červená lekcia krízovej komunikácie – keď ti prídu na to, že si dačo udr#$@, postav niečo veľké.