A nebolo toho málo. Od 10. mája 2018 napísal 628 statusov, pričom bez postu tak zostalo len 52 dní v roku.
Väčšinou publikoval niekoľko statusov za deň, čo pri ich dĺžke je skutočne obdivuhodný výkon. Najdlhší status mal až 1650 slov (cca 5-stranová seminárna práca) a celkovo mali jeho príspevky viac ako neuveriteľných 262-tisíc slov. Napriek tomu sme si všetky prešli a výsledok nájdete na prehľadnej (samozrejme červenej!) infografike.
Na koho najčastejšie myslí Ľuboš Blaha?
Úplne najväčšou platonickou láskou smeráckeho poslanca je Andrej Kiska. Toho vo svojich príspevkov spomenul takmer 1200-krát, čo je v priemere viac ako 3-krát denne. S veľkým odstupom nasleduje Róbert Fico a Zuzana Čaputová. Tá sa však dostala do pozornosti blahových statusov až výrazne neskôr, v posledným mesiacoch bola spomínaná dokonca častejšie ako súčasný prezident.
Na čo najčastejšie myslí?
Najzmieňovanejším slovom v jeho statusoch je Slovensko. Najviac však Blahovi leží v žalúdku liberalizmus a USA. Oba výrazy počas roka použil viac ako 1000-krát, asi netreba pripomínať, že takmer výlučne v negatívnych súvislostiach.
Celkovo je poslanec Blaha na Facebooku výrazne monotematický. Existuje niekoľko mien, výrazov a tém, ktoré opakuje vo veľkej časti statusov. Skúšali sme aj nájsť koreláciu medzi dĺžkou statusov a počtom interakcií, ale nepotvrdila sa.
Veľká časť jeho príspevkov sú osobné útoky a často šíri viacero dezinformácií či klamstiev. Blaha je tak príkladom toho, ako sa dá účinne „zneužívať“ Facebook na negatívnu komunikáciu.
Bohužiaľ, táto stratégia spolu s pomerne masívnou reklamou funguje. Za rok na Facebooku získal jeho profil viac ako 1,3 milióna reakcií, 270-tisíc komentárov a cez 300-tisíc zdieľaní. Aj keď nie všetky reakcie boli k poslancovi pozitívne, stále je z tejto časti politického spektra suverénne najvýraznejším aktérom.
Spolu s analýzou sme sa rozhodli sprístupniť všetky dáta z jeho profilu na stiahnutie, ak by sa v tom chcel ešte niekto pohrabať hlbšie. Nás po stovkách statusov chuť prešla...
Dáta na stiahnutie - Blaha Fanpage
Nechcete zmeškať novú analýzu či komentár? Pridajte sa ku komunite fanúšikov politickej komunikácie a dát na tomto linku.