Posledných pár mesiacov sledujeme dostupné čísla prezidentských kandidátov – počet zmienok v článkoch a diskusiách, popularitu na sociálnych sieťach či počet vyhľadávaní ich profilov. V čase, keď je zverejňovanie prieskumov zakázané, nám tieto dáta umožňujú sledovať voličské trendy a ich vývoj tesne pred voľbami.

Na základe pár vybraných metrík to vyzerá v posledných dňoch nasledovne – najväčšiu pozornosť vyvoláva stále Čaputová, aj keď jej čísla mierne klesajú. Stále si však od ostatných kandidátov uchováva značný náskok a postup do druhého kola by jej nemal ujsť.

Zaujímavejší bude súboj o druhé miesto. Harabin je vo všetkých troch parametroch konštantne pred Šefčovičom, ale rozdiel nie je veľký. Vyzerá to teda tak, že ich súboj rozhodnú až posledné dni kampane a televízne debaty.

1. Zmienky v online médiách a diskusiách 

Harabin tesne nad Šefčovičom, Čaputovej náskok mierne klesá

2. Popularita na Facebooku

Harabin tesne nad Šefčovičom, Čaputovej náskok mierne klesá

3. Vyhľadávanie na Wikipédii

Harabin tesne nad Šefčovičom, Čaputovej náskok mierne klesá

Samozrejme, komentáre v diskusiách či prečítanie profilu na Wikipédii ešte neznamenajú voličské hlasy, ale vyjadrujú iba záujem o kandidáta. Navyše s tým obmedzením, že záujem reprezentovaný len voličmi, ktorí sú online, teda skôr mladšími či v produktívnom veku. Aj keď však neukazujú presné preferencie kandidátov, tieto dáta aspoň ilustrujú trend, na ktorý sa voliči tesne pred voľbami prikláňajú.

Všetky dáta až do volebnej soboty nájdete každý deň aktualizované na stránke katedrakomunikacie.sk. Ak sa vám text páčil, viac analýz a komentárov nájdete na mojom profile, stačí ak ma budete sledovať/followovať tu.