CzechTourism, agentúra, ktorá má na starosti oficiálnu turistickú prezentáciu Českej republiky, dnes predstavila nové turistické logo krajiny a vizuálny koncept prezentácie krajiny. Informáciu zverejnil server mediar.cz.
V kontexte vzniku napr. loga RTVS sú pre slovenského čitateľa zaujímavé nasledovné informácie:
Na návrh loga bolo vypísaná súťaž.
Vo výberovej komisii okrem zadávateľa a partnerov sedeli aj zástupcovia českej Únie grafického dizajnu.
Prihlásilo sa 12 uchádzačov.
Zvíťazilo grafické štúdio Marvil, ktoré za návrh loga a vizuál získa 2,5 milióna českých korún.
„Výhodou loga, ktoré nepoužíva žiadny obrazový symbol, je jeho nadčasovosť. Navyše nie je závislé na farebnosti. Víťazný vizuálny štýl tiež vytvára vhodný priestor pre prácu s fotografiou,“ okomentoval nové logo pre mediar.cz Rostislav Vaněk, vedúci Ateliéru grafického designu a vizuálnej komunikácie na Vysokej škole umeleckopriemyslovej v Prahe.
Pri pohľade na logo by sa tiež dalo povedať: Česi si všimli facebook, Slovensko ďalej chytá motýle. Aktuálne s partičkou, na Markíze.