Je úplne jedno, či máte s klientom fantastický vzťah a stretávate sa na Pohode, alebo sa len pracovne rešpektujete a rezervovane si vykáte. Každému dobre padne, ak s ním ten, komu dáva svoje peniaze, komunikuje slušne. To je to najmenej a zároveň úplný základ toho, čo môžete pre druhého urobiť.
Tu je pár zlatých pravidiel:
- V slove SMS sa nachádza výraz short. Nie všetci budú súhlasiť, ale podľa mňa majú byť SMS klientovi krátke a výstižné. Pokiaľ to nejde, volajte alebo napíšte mail.
- Pozdravom nikdy nič nepokazíte. Ani vo veľmi krátkej správe.
- Uistite sa, že ten komu píšete, pozná vaše číslo. Ak si nie ste istý, podpíšte sa celým menom aj názvom firmy.
- Plánujete volať niekomu neznámemu? Vopred pošlite krátku SMS kto ste a v akej veci budete volať. Dotyčný váš hovor prijme skôr ako neohlásený a neznámy.
- Preklepy, slová bez medzier, nezrozumiteľná štylistika a gramatické chyby váš imidž u klienta rozhodne nevylepšia.
- Výkričníky a veľké písmená pôsobia v písomnom styku väčšinou vulgárne.
- Používate diakritiku? Pôsobíte profesionálnejšie a slušnejšie.
Nemusíte byť extrémne formálny, ale ani nemiestne vtipkovať. Zlatá stredná cesta je najlepšia. Ak pridáte aj bezchybný pravopis, ukazujete svoju dobrú úroveň aj prostredníctvom SMS správ. Nezabúdajte na to.