Pojem cieľová skupina sa v marketingu vyskytuje veľmi často. Pri písaní textov je nemenej dôležitá. Môžete, samozrejme, písať pre všetkých a o všetkom, ale takéto články pre vás zrejme nebudú mať významný efekt.
Dokonale spoznáte svojho zákazníka.
S najväčšou pravdepodobnosťou už svojho zákazníka poznáte, viete odkiaľ je, koľko má rokov či aké má hodnoty. Až pokiaľ preňho začnete písať, uvedomíte si, že o ňom musíte zistiť ešte viac. Textov je mnoho, na viaceré témy, a ak sa svojmu zákazníkovi chcete naozaj prihovoriť, musíte vedieť, čo v daných oblastiach preferuje, ako sa v určitých situáciách správa a čo by ho mohlo zaujať.
Získate pozornosť tých, ktorí sú pre splnenie vášho cieľa dôležití.
Používate konečne vhodné texty na letákoch, na svojom webe či v oznamoch na prevádzke, využívate svoje kľúčové slová? S vysokou pravdepodobnosťou získate nových zákazníkov – presne tých totiž oslovíte správnymi textami na správnom mieste.
Odpoviete na potreby tých, ktorí od vás majú nakúpiť.
Prihovárať sa svojej cieľovej skupine znamená, že môžete byť veľmi konkrétny a v textoch sa vyhnúť všeobecným frázam. Zaujme to všetkých, ktorí majú málo času, ktorí chcú byť efektívni, a všetkých nakupujúcich, ktorým práve váš produkt splní niektorú z jeho potrieb. Hoci o nej predtým ani nemusel vedieť.
Budete zrozumiteľný.
Písanie správnych textov pre vybranú cieľovú skupinu okrem iného znamená hovoriť jej jazykom a používať kľúčové slová, ktoré vyhľadáva. Významne tak zvyšujete svoje šance, že vám tí, ktorých chcete zaujať, pobaviť, poučiť, osloviť... budú hneď rozumieť. Odtiaľ je už len krôčik k tomu, aby prijali vaše posolstvo.
Vyberiete tie správne komunikačné kanály.
Viete, pre koho píšete, o čom máte písať aj aké slová použiť? Veľmi znižujete šancu, že na odovzdanie svojho posolstva vašej cieľovej skupine vyberiete nevhodné komunikačné kanály. Na Instagrame neinzeruje inštalatér a na letáku zase produkt banky pre privátnych klientov. Poznáte už predstaviteľa svojej cieľovej skupiny tak dobre, že viete, aký nosič vybrať, aby zaujal práve jeho. Zvyšujete tým efektivitu svojej práce.