Nové elektrické jednotky podľa neho nasadia do regionálnej dopravy na elektrifikovaných tratiach pre rýchlosť 160 km/h.
„ZSSK budú dodané do 24 mesiacov od nadobudnutia účinnosti zmluvy v dvoch verziách – kratšej, s dĺžkou 80 metrov a s kapacitou 247 sediacich cestujúcich (13 kusov), a dlhšej, 106-metrovej, s kapacitou 343 sediacich cestujúcich (12 kusov). Každý vozeň súpravy bude mať klasické usporiadanie dvoch podvozkov a každá elektrická jednotka bude mať tri hnacie podvozky. Vďaka tomu budú mať súpravy vynikajúce jazdné vlastnosti na všetkých elektrifikovaných tratiach Slovenska a umožnia spoľahlivé dodržiavanie cestovného poriadku aj v náročných zimných podmienkach,“ uviedol T. Kováč.
Škodovka vyrobí, vyskúša a zhomologuje prvé dve súpravy vrátane všetkých najnovších zmien podľa priania ZSSK. Pre ďalšie objednané vozidlá následne vyrobí hrubé stavby skríň, podvozky a trakčné sety, ktoré pristaví do montáže vozidiel na Slovensko.
„Cestujúci určite ocenia najmä pohodlné sedenie, elektrické zásuvky, klimatizáciu, štýlové LED osvetlenie interiéru a vybavenie vozidla priestorným moderným WC. Súpravy ponúknu aj informačný a komunikačný systém, monitorovanie bezpečnostnými kamerami a Wi-Fi pripojenie na internet. V každej jednotke bude aspoň jedno oddelenie pre imobilných cestujúcich aj so špeciálne prispôsobeným WC, ako aj priestor na prepravu detských kočíkov a bicyklov,“ doplnil riaditeľ odboru komunikácie a hovorca ZSSK.