ZSSK vlaky kategórie InterCity na spomínanej trase zrušila tento rok v januári po viac ako roku od vstupu RegioJetu na túto najvyťaženejšie železničnú trať na Slovensku. Tento krok vtedy ZSSK zdôvodnila tým, že prevádzka týchto vlakov, na ktoré nepoberá dotácie od štátu, bola stratová.

Obnovenie IC vlakov, ktoré presadzovala koaličná Slovenská národná strana, oznámilo ministerstvo dopravy v októbri. ZSSK teraz uviedla, že denne bude vypravovať dva páry IC vlakov a že najlacnejšie cestovné medzi Bratislavou a Košicami vyjde na 15,90 eura. To je nižšia cena, ako na uvedenú trasu stojí lístok na obyčajný rýchlik, v ktorom však môžu deti, študenti a seniori cestovať bezplatne.

„InterCity je projekt s obrovským rozvojovým potenciálom. Našou ambíciou je byť v prevádzkovom zisku už v prvom roku fungovania a kvalitnými službami a marketingom zvýšiť počet cestujúcich a neskôr aj kapacity tak, aby sme čierne čísla dosiahli v štvrtom roku fungovania,“ uviedol generálny riaditeľ ZSSK Filip Hlubocký.

RegioJet, ktorý prevádzkuje diaľkové vlaky na Slovensku bez štátnej dotácie, tento rok v auguste zdražel najnižšie cestovné medzi spomínanými dvoma najväčšími mestami na 12,10 eura z predchádzajúcich deviatich eur.

RegioJet už predtým tvrdil, že vzhľadom na bezplatné cestovanie vybraných skupín pasažierov v štátom dotovaných rýchlikoch nemôže medzi Bratislavou a Košicami fungovať so ziskom viac komerčných vlakov. RegioJet na tejto trase vypravuje tri páry vlakov denne.

IC vlaky ZSSK zastavia len vo vybraných mestách a 445 kilometrov dlhú trasu zvládnu podľa cestovného poriadku za zhruba štyri hodiny a 45 minút. Rýchlikom to trvá o viac ako hodinu dlhšie. Vlaky RegioJetu, ktoré medzi Bratislavou a Košicami zastavujú na viacerých miestach, ako plánuje ZSSK s IC vlakmi, prejdú trasu za približne päť hodín.