Prípad sa týka samostatne balených, takzvaných impulzných zmrzlín, ktoré sú určené pre okamžitú spotrebu. Unilever ich predáva pod značkou Algida.

Talianske orgány spustili vyšetrovanie v roku 2013, keď malý producent zmrzliny z organicky pestovaného ovocia La Bomba svetovú zmrzlinársku jednotku obvinil, že na miestnych obchodníkov vyvíja tlak, aby nepredávali jeho nanuky. Podľa firmy so sídlom v prímorskom letovisku Rimini Unilever uzatvoril obchody s prevádzkovateľmi tamojších plážových barov, kempov a ďalších podnikov, aby predávali výlučne jeho zmrzlinu.

Zatiaľ čo Unilever urobí na tržbách z predaja zmrliny na talianskom trhu ročne 1,4 miliardy eur, La Bomba necelý milión eur. V roku 2015 Taliani zjedli podľa úradu zmrzlinu za 5,15 miliardy eur.